Har et spørgsmål omkring min E 220 CDI årg 2000 som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Skal blæsermotoren til køleren køre konstant, eller skal den stå HELT stille endtil den bliver varm som på andre biler? På min
bil køre den hele tiden men ikke for fulde omdrejninger. Skal den det? Har nu skiftet Blæser-relæet (brugt) 025 545 5932 men uden at det har hjulpet. Er nu kommet i tvivl om blæseren måske bare skal køre konstant.
Mvh
Werder
køler-blæsermotor
Re: køler-blæsermotor
Mon ikke din blæser til køleren er koblet således at den OGSÅ køler til din airconditionings anlæg? Prøv at frakoble din A/C og se om din blæser stadig kører lidt rundt
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: køler-blæsermotor
Bri_jac skrev:Mon ikke din blæser til køleren er koblet således at den OGSÅ køler til din airconditionings anlæg? Prøv at frakoble din A/C og se om din blæser stadig kører lidt rundt
Selvom A/C er taget fra køre den stadigvæk rundt. Måske andre med samme bil kan se om kølerblæseren køre konstant.
Det påvirker også at temperaturen ikke komme over de 80 gr selvom jeg har skiftet termostaten.
Re: køler-blæsermotor
På min w210 220 Cdi 2001 (lille klima) køre blæseren altid rundt uanset årstid. Men den kører så langsomt at man næsten kan følge omgangen med øjnene.
Det er meget sjældent at blæseren kommer op og køre hurtigt. Min motortemp ligger omkring 80 grader i vinterperioden (4 vinter har jeg kørt i den) og når vi kommer op over 8-10 grader udenfor kommer den op på 85 grader.
Jeg har prøvet flere termostater og erfaret at flere af de uoriginale har problemmer med at holde temparaturen. Jeg kører med den originale og det virker.
Oej
Det er meget sjældent at blæseren kommer op og køre hurtigt. Min motortemp ligger omkring 80 grader i vinterperioden (4 vinter har jeg kørt i den) og når vi kommer op over 8-10 grader udenfor kommer den op på 85 grader.
Jeg har prøvet flere termostater og erfaret at flere af de uoriginale har problemmer med at holde temparaturen. Jeg kører med den originale og det virker.
Oej