forkæden skal strammes
forkæden skal strammes
Hej
Jeg har i et tidligere indlæg (e280 cdi starter dårligt) spurgt om grunde til hvorfor min bil starter dårligt.
Og CDI her på siden skrev at forkæden måske skulle strammes, og nu har jeg lagt mærke til at den raller i 2 sek. lige efter start.
Er det noget som vil hjælpe mærkbart på den dårlige start, og er det noget man skal få gjort hurtigt (som måske kan ødelægge noget)?
Hva render sådan en omgang op i ?
Jeg har i et tidligere indlæg (e280 cdi starter dårligt) spurgt om grunde til hvorfor min bil starter dårligt.
Og CDI her på siden skrev at forkæden måske skulle strammes, og nu har jeg lagt mærke til at den raller i 2 sek. lige efter start.
Er det noget som vil hjælpe mærkbart på den dårlige start, og er det noget man skal få gjort hurtigt (som måske kan ødelægge noget)?
Hva render sådan en omgang op i ?
Re: forkæden skal strammes
Forkæden kan ikke strammes op af kædespænderen fordi kæden har strukket sig.
Derfor raller den 2-3sek. efter motorstart.
Dette skal laves så hurtigt som muligt da i værste tilfælde kan kæden hoppe eller knække.
Man kan ikke stille diagnose på bilens start evne med denne fejl men det hjælper meget med en frisk kæde,
hvor motor er korrekt timet.
Prisen på rep. kender jeg ikke.
Derfor raller den 2-3sek. efter motorstart.
Dette skal laves så hurtigt som muligt da i værste tilfælde kan kæden hoppe eller knække.
Man kan ikke stille diagnose på bilens start evne med denne fejl men det hjælper meget med en frisk kæde,
hvor motor er korrekt timet.
Prisen på rep. kender jeg ikke.
Okay tak ... jeg tænkte det var ret kritisk, den næste tur bliver til mekanikeren. Herefter håber jeg virkelig den starter som den skal.
Ja det er mig
bliver nødt til og høre omkring jo.

Hejsa, har også sådan en vogn der er lidt længe om at starte når den er HELT kold (snurer ca 20 sek på starteren inden start), efter varmkørsel er der ingen problemer resten af dagen, så starter den som den skal.
Kan man checke timing uden tester, hvordan??
Godt nytår
Kan man checke timing uden tester, hvordan??
Godt nytår
W211 280 V6 Cdi sedan årg 06
Højre ventildæksel af.
Hul i takthjul til indsugningsknastaksel skal flugte med topstykkekant.
Hullet er vist 4mm. Man kan enten bruge org. værktøj, bor eller en torx 30 håndtrækker...
Når en af disse rammer topstykkekanten, kan man på krumtapremskive se hvor mange grader den er strukket.
Ved evt. kædeskift plejer de stå 3-4gradder efter top da div. kæde hjul også er lidt slidte men det ert ok.
Hul i takthjul til indsugningsknastaksel skal flugte med topstykkekant.
Hullet er vist 4mm. Man kan enten bruge org. værktøj, bor eller en torx 30 håndtrækker...
Når en af disse rammer topstykkekanten, kan man på krumtapremskive se hvor mange grader den er strukket.
Ved evt. kædeskift plejer de stå 3-4gradder efter top da div. kæde hjul også er lidt slidte men det ert ok.
Kan det overhovedet betale sig og stramme den i forhold til og bare skifte den ? jeg mener når man nu er igang?
Den kan altså ikke strammes op....
En kæde som er blevet for lang skal udskiftes.
En kæde som er blevet for lang skal udskiftes.
Nå okay hehe så er der ikke så meget og rafle om