CDI+triptronic eller turbo+manuel??

Alt vedrørende teknik
Besvar
Merslædes
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. jan 2011, 22:22

CDI+triptronic eller turbo+manuel??

Indlæg af Merslædes »

Har mig en '97er E290 sedan - med godt optræk og fin økonomi (+18 km/l) trods små 600.000 km. Tilsyneladende den eneste i DK med manuel gear :).
Nu overvejer jeg så at opgradere til en slut '90 E220 CDI - hovedsageligte for at få lidt mere udstyr, ca 50.-60.000 kr. klassen. Jeg er ikke i tvivl om at det kører godt, MEN:
- er CDI motoren lige så stærk/problemfri som min 290'er??
- er den lige så frisk??
- holder de triptronic gearkasser?? Triptronics er jo ikke kendt for at være billige i rep....
- hvilken økonomi kan man forvente af en E220 med triptronic??
Kort sagt: ville i anbefale at skifte??
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: CDI+triptronic eller turbo+manuel??

Indlæg af CDI »

Enten kører du din 290'er helt ned eller køber en 211'er.
210'erne er ikke værd at samle op efterhånden, rusten er dens største fjende.
Samt før facelift 210, 220CDI har kun 125hk, facelift har ca. 143hk.
Motorerne er både friske og ok stærke.
Dog er CDI-motorer generelt lidt dyrere ved evt. rep. kontra 290'eren.
Merslædes
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. jan 2011, 22:22

Re: CDI+triptronic eller turbo+manuel??

Indlæg af Merslædes »

Rust kender jeg efterhånden alt til - har nok 20-25 svejsetimer i min 290'er, +500 k uden undervognsbehandling sætter åbenbart sine spor.... :)
Så (lidt) rust kan jeg håndtere, men en defekt triptronic eller CDI kan jeg ikke gøre meget ved, så de er min største bekymring.
Besvar