Ny ML400 ejer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Nacecodi

Ny ML400 ejer

Indlæg af Nacecodi »

Hej
Som nybagt ejer af en ML400 årgang 2002 er jeg blevet enig med mig selv om at jeg nok også hellere måtte blive nybagt medlem af dette forum :)
Først og fremmest søger jeg gode råd, tips og idéer til brug og vedligehold af ML400.
Er der nogen af jer der har erfaringer som i kan øse ud af som måske ville kunne lette ejerskabet af sådan en bil?
Af mere konkrete spørgsmål, vil jeg gerne ha' lidt hjælp vedr. Command anlægget. Har nogen af jer kendskab til hvordan tilslutning af Ipod/Iphone kan laves? Pt. er det ikke muligt at anvende TV-delen. Nogen der har kendskab til hvordan jeg evt. kan få det til at fungere?

På forhånd tak for hjælpen. Jeg ser frem til et spændende medlemsskab af dette forum.

De bedste hilsner
Nacecodi
CDI

Re: Ny ML400 ejer

Indlæg af CDI »

Uha.... du har virkelig købt en værre pengesluger.
En af det dårligeste motor som Mercedes har lavet.
Og karrossen kan godt lide rust.
Kan du aflevere den tilbage???
Nacecodi

Indlæg af Nacecodi »

Se det var jo ikke nogen særlig konstruktiv tilbagemelding :mrgreen:
Jeg har snakket med flere "eksperter" omkring netop denne motor, og der er meget forskellige meninger omkring den. Jeg har også fået positive tilbagemeldinger omkring den, så jeg satser på at det nok skal gå.
Mht. rust er der lidt omkring håndtaget ved bagklappen (som i w211 modellerne). Men ellers fremstår den meget flot.
Synes det er en kanon fed bil at køre i og også en dejlig motor. Så satser på et godt bekendtskab med den. Selvom den selvfølgelig er dyrere at eje end f.eks. en Ford Mondeo ville være. Det koster at ha' det lidt sjovere 8)
bonodk

Indlæg af bonodk »

Jed har aldrig hørt at w211 ruster ved bagklappen, det må være w210 du mener.

Du kan da være heldig at din bil bare kører, men du spurgte om folks erfaringer, dem fik du :D
Nacecodi

Indlæg af Nacecodi »

Kritik er det ihvertfald. Kunstruktivt synes jeg nu ikke da bilen ligesom er købt.
Og du har ret... det er W210'eren der ruster ved bagklappens håndtag - sorry.

Jeg håber dog stadig at der vil være nogen der kan komme med gode råd omkring ejerskabet af min ML'er. Nu er den jo købt og betalt.
CDI

Indlæg af CDI »

Da det ikke koster noget at være medlem her....... burde du måske spøre om dette FØR du købte bilen.
Har du kigget i bunden af dørerne om sealingen har givet op?
Håber ikke din motor raller ved motorstart om morgenen!
Det er ren terror at skrue på den maskine. Specielt hvis man skal have fat i turboen...
marmint

Indlæg af marmint »

Hej

Jeg har to ml'ere og har ikke haft nogen problemer med rust. Basta. Bilen skal selvfølgelig passes, og det kan godt være, at jeg har været heldig. Men det er min opfattelse, at ml'erne (hvis du holder dig væk fra '97-'00) ikke ruster så slemt. Mine biler er taget med hjem fra USA, og var ikke rustbeskyttet yderligere, end hvad fabrikken havde gjort. Det fik jeg så gjort i DK. (pengene er sikkert godt givet ud).
Desværre må jeg give de andre medlemmer i dette forum ret. Jeg har ikke hørt noget positivt om 400-motoren, hverken her eller i USA. Men du kan jo være heldig.
Mht. commanden, har jeg skrevet flere indlæg om det. Jeg mener, (selvom det ikke er originalt), at det nemmeste er at skifte commanden ud. Min kone har en pioneer i sin (Ipod, handsfree, tv, dvd, navigation osv.). Du får det hele i en ny og frisk udgave.
Ellers er der ikke så meget at sige, udover at det er en fed bil i det daglige. Den kører godt og sjovt. Konen vil dog skifte sin ud nu. (Den er for gammel siger hun). Det bliver en g-55. Jeg skal lægge billeder ud, når hun får den.
Tillykke med din nye bil. Den kommer, med garanti, til at tvinge mange smil frem på dine læber, når du kører den.

Med venlig hilsen

Henrik
SLKkompressor
Geografisk sted: Midtfyn

Indlæg af SLKkompressor »

En af mine bekendte har en ML 270 CDI Aut 2002 som jeg har hjulpet ham med nogle småting. Efter mere end 8 timers stilstand kunne den ind imellem ikke starte. Nye O ringe i koblingerne på brændstof tilførslen. O ringene var efter 8 år blevet "kantede". Det forekommer på mange CDI motorer. Vi mener også at oliereturrøret fra turboen er lidt utæt ved motorblokken. Ikke repareret. Meget besværligt. Bremserne på alle fire hjul virkede dårligt på indersiden af skiverne sikkert på grund af manglende vedligeholdelse. Lang reakstionstid ved bremsning. Gummibøs på bagerste krængningsstabilisatorer slidt. Medvirkende til slasket retningsstabilitet. Forlygternes nærlys meget dårligt. Næsten ingen rust. Mange små stenslag på forruden. Held og lykke med din MLer.
Nacecodi

Indlæg af Nacecodi »

Tak for indlægene. Altid godt at få andre ML ejeres erfaringer med.
Jeg vil helst beholde bilen så original som muligt, men det er da helt klart en mulighed at sende et andet navigationsanlæg i på et tidspunkt. Det vil jeg ha' med i tankerne.
Motoren starter fint hver gang. Også selvom den har stået stille i 2-3 dage her i frosten. Synes måske at jeg en gang eller to har hørt en lille mislyd når den blev startet, men det har ikke været noget der er sket tit. Synes ellers den starter og lyder som en drøm. Og jeg håber selvfølgelig at den vil gøre det i hele den periode jeg er ejer af bilen :D
Ellers er jeg postivt overrasket over brændstofforbruget. Den kører lige omkring 10 km/l hvilket jeg synes er meget flot af sådan en bil/motor.
Købte netop en årgang 2002 da jeg havde hørt at samlekvaliteten var lidt sølle på de første årgange.
Så indtil nu har jeg nydt hver en kilometer jeg har kørt i bilen. Synes det er et dejligt køretøj 8)
Besvar