Kan man eftermontere en Diesel motorvarmer?

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Geografisk sted: København

Kan man eftermontere en Diesel motorvarmer?

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Kan man selv montere en diesel motorvarmer på en E320 CDI (W210) ?
Altså sådan en motorvarmer der ikke kræver el-tilslutning. og gerne med fjernbetjening. (hvordan virker de? varmer de olien eller hvordan?)
Hvad koster de og hvor kan man finde dem? jeg har prøvet at søge men uden held :(

Det tager næsten 30 min at komme op på 80/90 grader (og ned i diesel forbrug) ved almindelig kørsel når udetemp er omkring nul. Tænker det nok kan betale sig i længden at varme motoren op først.

Mvh.
CDI

Re: Kan man eftermontere en Diesel motorvarmer?

Indlæg af CDI »

Webasto eller Eberspächer.
gutman
Geografisk sted: skibby

Indlæg af gutman »

er du sikker på din bil ikke har et mont og at det bare er defekt fyret sidder i din højre inderskærm lige bag din tågelygte kik evt under kofanger om der ikke stikker et lille rør ud fra udstødningen . min havde samme problem det var fyret der var brændt sammen (svaghed ) hvis ikke du har fyr har gørløse af og til complet fyr
mercelsker

Indlæg af mercelsker »

gutman skrev:er du sikker på din bil ikke har et mont og at det bare er defekt fyret sidder i din højre inderskærm lige bag din tågelygte kik evt under kofanger om der ikke stikker et lille rør ud fra udstødningen . min havde samme problem det var fyret der var brændt sammen (svaghed ) hvis ikke du har fyr har gørløse af og til complet fyr

Jeg skal få kigget efter, men den er så sænket at det bliver svært at kigge ind under :P
Men hvis der er, skal der så ikke være en timer ved siden af askebægeret? det er der ikke :cry:
mercelsker

Indlæg af mercelsker »

CDI skrev:Webasto eller Eberspächer.
Super. Tak. De godtnok lidt pebrede i prisen. Nu skal jeg bare have fundet en brugt :lol: der må være en ophugger et sted...
Besvar