Kalesche problem

Alt vedrørende teknik
Besvar
tomas
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. okt 2010, 20:12

Kalesche problem

Indlæg af tomas »

Hej

Håber at der nogen som kan hjælpe med nedenstående problem.

Har en MB R129 år 1989` som har mistet strømmen i løbet af vinteren. Havde også smidt servo olien.

Nå, men jeg fik ladt strøm på batteriet og tætnet en slange til servobeholderen. Påflydte nyt olie og startede bilen.. Ville i den forbindelse køre kaleschen ned -men der skete intet? Kontaktens lysindikator lyser og når kontakten aktiveres den modsatte vej, kan jeg høre indgrebene klikke.

Har hørt skrækhistorier om dyre omkostninger forbundet med rep., men er der nogle gode råd, som jeg selv kan afprøve.?
Kan kaleschen køres ned manuelt? Og hvor sidder relæet? Har desværre ikke en håndbog over R129èren.

Vh.
Tomas
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Kalesche problem

Indlæg af SLKkompressor »

Prøv Folmers Auto i Langeskov. Folmer har lidt erfaring med disse biler.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Kalesche problem

Indlæg af CDI »

Har du kørt en lille tur efter strømmen er kommet på igen?
Der efter prøve om kalechen virker.
tomas
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. okt 2010, 20:12

Re: Kalesche problem

Indlæg af tomas »

Hej

Nej, har ikke været ude at køre da bilen står uden plader om vinteren. Men batteriet er fuldt opladt.

Har i nogen ide om det er hydraulisk eller på elmotor?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Kalesche problem

Indlæg af CDI »

Kalechen får hastighedssignaler fra ASR/ABS systemet, måsker skal du trille en lille tur så kalechen får disse signaler bekræftet.
tomas
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. okt 2010, 20:12

Re: Kalesche problem

Indlæg af tomas »

Det vil jeg prøve...

Tak for svarene
Besvar