klimaanlæg varmer ikke

Alt vedrørende teknik
Besvar
OTB

klimaanlæg varmer ikke

Indlæg af OTB »

Har lige anskaffet en C250 elegance 2.5D årg '96.(tror den er en W202 model, af hvad jeg kan læse mig frem til)
Selv om motoren er varm, over 80grader. Så blæser klimaanlægget kun kold luft ind, alt står til varm luft men lige meget hjælper det :?:
Havde det været sommer og jeg havde købt den der, havde jeg ikke lagt mærke til det, men jeg har lige købt den (afhentning), og i det her vejr er det nok noget af det første man lægger mærke til.
Blæseren køre intet der, mangler bare "lidt" varme i luften, den er uanset indstillinger ISkold.

Nogle der kender problemet??
Kan det løses uden en dyr mekaniker regning??

På forhånd tak
CDI

Re: klimaanlæg varmer ikke

Indlæg af CDI »

Lyder som en duo-ventil som hænger.
Ser sådan ud http://www.google.dk/imgres?imgurl=http ... 29,r:7,s:0

Sidder i motorrumet, højre side, under en sort plastik afdækning.
OTB

Indlæg af OTB »

Så er fejlen fundet, og jeg slipper ikke med at skifte en ventil.
Næææ nej, jeg sidder stille her og ryster på hovedet, det var toppakningen der er utæt :cry:
Jeg kom hjem med bilen Tirsdag, havde lige hentet den hos forhandleren. Vi er glade for det har været MEGET koldt pt, for ellers var det hele motoren der var gået.
Mekanikeren gav mig en tid om onsdagen, så ville de lige kigge på varme problemet. 10 Min. senere ringede han... Det er slemt... det bliver dyrt...toppakningen.

NEEEJJJ! :evil:
Nu håber jeg så bare at min investering i den her bil, lønner sig i længden så jeg har bil i flere år, den har bare at køre 480000km mere, før den næste kæmpe regning.
W210.217

Indlæg af W210.217 »

Måske spørger jeg dumt, men hvad har en defekt toppakning med varme på klimaanlægget at gøre?

Hvilke tegn har bilen ellers lavet? (hvid røg, bobler i kølevandet, grå olie...?)
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Daimler »

W210.217 skrev:Måske spørger jeg dumt, men hvad har en defekt toppakning med varme på klimaanlægget at gøre?

Hvilke tegn har bilen ellers lavet? (hvid røg, bobler i kølevandet, grå olie...?)

Mojn w210.217!

Ja gu spørger du dumt :evil: den smider sgu da vandet fordi kompressionen går i kølevandet :twisted: :wink:

Hilsen Daimler!!
W210.217

Indlæg af W210.217 »

Daimler skrev:
W210.217 skrev:Måske spørger jeg dumt, men hvad har en defekt toppakning med varme på klimaanlægget at gøre?

Mojn w210.217!

Ja gu spørger du dumt :evil: den smider sgu da vandet fordi kompressionen går i kølevandet :twisted: :wink:

Hilsen Daimler!!
Nåja det kan jeg godt se logikken i, jeg troede bare at det var to seperate vandsystemer, når den havde klimaanlæg.. :)
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Daimler »

Mojn W210.217!!

Ja det er 2 seperate systemer det ene er selfølgelig på vand og kølevædske , også aircon som kører med kølemiddel A134. :idea:

Så din tro var ikke hel ved siden af :wink: Men du ved tro det gør man kun i kirken om søndagen :wink:

Hilsen Daimler!!
Besvar