Vedr. Blæser
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 23. jan 2011, 21:01
Vedr. Blæser
Håber der er nogen der kan hjælpe mig....?
Har en model E210 fra 2002, og mit problem er at blæseren i kabinen virker nogen gange og andre gange slet ikke, hvilket er meget koldt i disse tider.. Har prøvet at skifte blæser og det virkede ikke. Har også prøvet at skifte hele klima panelet ud og det hjalp heller ikke, kan heller ikke se at der skulle være gået nogen sikringer.. Er ved at være desperat, da det er ret uholdbart ikke at vide om der kommer varme eller ej... Håber der er nogen der kan hjælpe....
På forhånd tak
Bjarne
Har en model E210 fra 2002, og mit problem er at blæseren i kabinen virker nogen gange og andre gange slet ikke, hvilket er meget koldt i disse tider.. Har prøvet at skifte blæser og det virkede ikke. Har også prøvet at skifte hele klima panelet ud og det hjalp heller ikke, kan heller ikke se at der skulle være gået nogen sikringer.. Er ved at være desperat, da det er ret uholdbart ikke at vide om der kommer varme eller ej... Håber der er nogen der kan hjælpe....
På forhånd tak
Bjarne
Re: Vedr. Blæser
Er det uanset om du skruer op, helt op, for blæseren manuelt på panelet. ??
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 23. jan 2011, 21:01
Re: Vedr. Blæser
Ja, det er ligegyldig om jeg skruer helt op manuelt...
Re: Vedr. Blæser
Så er det ned på gulvet i pass. side, næste gang den gør det, og fjerne dækslet under blæsermotor, slå bestemt med fast hånd på enden af motoren i blæseren, med feks enden af en lille svensknøgle, kullene han tit hænge hvis den er tæt på død.caramellos skrev:Ja, det er ligegyldig om jeg skruer helt op manuelt...
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 23. jan 2011, 21:01
Re: Vedr. Blæser
Det vil jeg prøve, men har godt nok skiftet hele blæseren ud, så det burde ikke være den... Men giver det ihvertfald en chance:-)
Tusind tak for info.....
Tusind tak for info.....
Re: Vedr. Blæser
Ved blæser skift, har man også skiftet blæserregulatoren som sidder på blæseren?
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 23. jan 2011, 21:01
Re: Vedr. Blæser
Trode faktisk at den sad på blæser... med nej, den er ikke blevet skiftet..
Det er ihvertfald værd lige at undersøge:-)
Mange tak
Det er ihvertfald værd lige at undersøge:-)
Mange tak
Re: Vedr. Blæser
Der i motorrumet er sikringhus du skal prove at hive lidt i ledninger under sikringer.
Mulighed er også dårlig forbindelse. Sikring nr 7 prov at hive den ud flere gange mens der er tænding og med blæseren slået til full trin.
Har lige lavet son en.
venlig hilsen
www.husegracaninauto.com
Mulighed er også dårlig forbindelse. Sikring nr 7 prov at hive den ud flere gange mens der er tænding og med blæseren slået til full trin.
Har lige lavet son en.
venlig hilsen
www.husegracaninauto.com
Re: Vedr. Blæser
CDI
Hvad hedder den styring af oe nr. ? Er blæserregulatoren virkelig ikke med når du køber Hella`s blæser ?
mvh
Thomas som også har et problem
Hvad hedder den styring af oe nr. ? Er blæserregulatoren virkelig ikke med når du køber Hella`s blæser ?
mvh
Thomas som også har et problem
Re: Vedr. Blæser
origon skrev:CDI
Hvad hedder den styring af oe nr. ? Er blæserregulatoren virkelig ikke med når du køber Hella`s blæser ?
mvh
Thomas som også har et problem
Du får hellere ikke blæserreguletoren hos MB ved køb af blæsermotor... eller omvendt.
Øhmmm, hvilken bil har du? Stel.nr?
-
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52
Re: Vedr. Blæser
Jeg havde periodisk udfald på min blæser og skiftede kullene (som stortset ikke var eksisterende).
Blæseren kører nu perfekt.(min hastighedspanel er dog lidt slidt) Har du et du vil sælge ?
Mercedes havde ikke kullene men du kan selv købe kul og file dem til til ca 8x10mm, derudover skal du lodde ledningerne sammen.
Blæs det hele rent og slib graterne væk med smergelærred, så tror jeg godt den kan køre 10 år mere.
Kul =50kr
Blæser=2000
så er der vidst et eller andet med at mercedes har lavet lidt om på tingene så det er blevet "MEGET" dyrere.
Men så skulle det også holde længere.
Det kunne måske også være din tændingslås men prøv at checke om der er spænding til ventilatoren næste gang den strejker.
Mvh.Jan Jespersen
Blæseren kører nu perfekt.(min hastighedspanel er dog lidt slidt) Har du et du vil sælge ?
Mercedes havde ikke kullene men du kan selv købe kul og file dem til til ca 8x10mm, derudover skal du lodde ledningerne sammen.
Blæs det hele rent og slib graterne væk med smergelærred, så tror jeg godt den kan køre 10 år mere.
Kul =50kr
Blæser=2000
så er der vidst et eller andet med at mercedes har lavet lidt om på tingene så det er blevet "MEGET" dyrere.
Men så skulle det også holde længere.
Det kunne måske også være din tændingslås men prøv at checke om der er spænding til ventilatoren næste gang den strejker.
Mvh.Jan Jespersen
Re: Vedr. Blæser
Hej CDI
Pænt irreterende at ens blæser begynder at pive og skal have nogle gok engang imellem, den er nok ved at være alt for træt, Jeg har fundet styre regulatoren fra hella , men er det nødvendigt at skifte den når man skifter blæseren ?
Pænt irreterende at ens blæser begynder at pive og skal have nogle gok engang imellem, den er nok ved at være alt for træt, Jeg har fundet styre regulatoren fra hella , men er det nødvendigt at skifte den når man skifter blæseren ?
Re: Vedr. Blæser
origon skrev:Hej CDI
Pænt irreterende at ens blæser begynder at pive og skal have nogle gok engang imellem, den er nok ved at være alt for træt, Jeg har fundet styre regulatoren fra hella , men er det nødvendigt at skifte den når man skifter blæseren ?
Næ, man skifter det som er defekt.
Og dog kan det ske at nogle gange kan man ikke få den oprindelige blæser
men en erstatning som den oprindelige reguletor ikke passer på.
Dette har jeg set på 210'erne.
Re: Vedr. Blæser
Der er ikke noget så irriterende som en der gokkerorigon skrev:Hej CDI
Pænt irreterende at ens blæser begynder at pive og skal have nogle gok engang imellem, den er nok ved at være alt for træt, Jeg har fundet styre regulatoren fra hella , men er det nødvendigt at skifte den når man skifter blæseren ?

W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Vedr. Blæser
Bri_jac
Nu vare det heller ikke så længe, at jeg ikke "gokker" mere
, har bestilt en ny 
/Thomas
Nu vare det heller ikke så længe, at jeg ikke "gokker" mere


/Thomas