Ortopædisk Air

Alt vedrørende teknik
Besvar
FaceLift

Ortopædisk Air

Indlæg af FaceLift »

Hej..

Jeg har et problem og det er at min ortopædisk luftpumpe sender ik luft igennem rørende og jeg kan se at den springer sikring og hvad kan det være og har prøvet at skifte sikringer til de tilsvarende.
Men den springer dem igen lige så snart den får tænding hvad kan det være.

Har lige prøvet min egen pumpe fra min bil ovre i anden mercedes og vakum pumpen virker fint der, så kan ikk rigtigt forstå hvorfor den sprænger sikring.
CDI

Re: Ortopædisk Air

Indlæg af CDI »

....måske fordi ledningen sidder i klemme til stel et eller andet sted!
FaceLift

Indlæg af FaceLift »

CDI skrev:....måske fordi ledningen sidder i klemme til stel et eller andet sted!

Jamen er det pga stel ledning at den sprænger sikringer.
CDI

Indlæg af CDI »

plus ledningen rammer måske stel... derfor brænder sikringen af selvom du ikke har pumpen på...
eller måske har man koblet et andet forbruger på den samme ledning.
FaceLift

Indlæg af FaceLift »

Hej igen nu har leget lidt med den pumpe og den springer stadig sikring selvom stikket til pumpen er afmonteret, og derfra har jeg prøvet at afmonteret stikket om bagi sikringsholderen og den springer stadig sikringer selvom stikket ikke sidder på om bagi sikringsholderen MYSTISK.
Og der er ikk andre forbruger på den ledning eller stik da pumpen har sit eget plads om bagi sikringsholderen. Nu står jeg her på bare bunden hvad mon det være siden den springer hele tiden med stikket på eller uden.
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Daimler »

FaceLift skrev:Hej igen nu har leget lidt med den pumpe og den springer stadig sikring selvom stikket til pumpen er afmonteret, og derfra har jeg prøvet at afmonteret stikket om bagi sikringsholderen og den springer stadig sikringer selvom stikket ikke sidder på om bagi sikringsholderen MYSTISK.
Og der er ikk andre forbruger på den ledning eller stik da pumpen har sit eget plads om bagi sikringsholderen. Nu står jeg her på bare bunden hvad mon det være siden den springer hele tiden med stikket på eller uden.
Mojn Facelift!

Ja men så må du jo videre der må jo være et sted der er over gang i ledningerne du må igang med et OHMmeter :!: Der er udelukkelses metoden start evt. med at hive andre sikringer ud og se hvad der sker.

Hilsen Daimler!
FaceLift

Indlæg af FaceLift »

Mojn Facelift!

Ja men så må du jo videre der må jo være et sted der er over gang i ledningerne du må igang med et OHMmeter :!: Der er udelukkelses metoden start evt. med at hive andre sikringer ud og se hvad der sker.

Hilsen Daimler![/quote]

Ja det må jeg prøve kan bare ikk se hvor den over gang skulle opstå fra den har virket før..
Det jo lige netop kun den sikringer den springer.
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Daimler »

Mojn!

Der må jo være sluttet noget andet til på den sikring, prøv og se på ledningerne der går fra sikring til pumpen, der er garanteret koplet et eller andet til på ledningen som er kort sluttet :wink: Men ellers er der jo den hårde metode som vi brugte før i tiden på LKV sæt et søm imellem i stedet for sikringen og se så hvor der begynder, at ryge, men det dur sgu ikke. Men hvis du tar sikringen ud og måler med OHM meter fra stikket til pumpen og se om der er overgang til stel så er dejo et godt stykke videre, se om du kan følge ledningen. Ellers klip den af og træk en nu :idea: det er jo godt nok ikke hel originalt så men du kan jo bare prøve og lægge den løs først :wink: Håber det har hjulpet dig lidt ellers skriv igen :!:

Hilsën Daimler!
Besvar