Hej
Når jeg har kørt med aircondition til og vælger at deaktivere den , dugger mine ruder helt vildt, det kan tage et par dage at få det til at stoppe, og i de dage er jeg nød til at køre med ruderne på klem for at kunne se ud.
Jeg tænker på om der er et drænrør fra køleelementet til at lede kondensvand væk, og at det kan være stoppet. Hvis der er sådan et rør er der så ikke en der kan fortælle mig hvordan at jeg sikrer mig at det ikke er stoppet.
Jeg tror ikke at det er den radiator som varmer indblæsningsluften op der er utæt, da problemet ophører efter et par dage uden a/c
Hvis der er andre foreslag modtages disse.
Venlig hilsen
Bjørn
Ruder dugger, SLK 230 1999
Re: Ruder dugger, SLK 230 1999
buffermand skrev:Hej
Når jeg har kørt med aircondition til og vælger at deaktivere den , dugger mine ruder helt vildt, det kan tage et par dage at få det til at stoppe, og i de dage er jeg nød til at køre med ruderne på klem for at kunne se ud.
Jeg tænker på om der er et drænrør fra køleelementet til at lede kondensvand væk, og at det kan være stoppet. Hvis der er sådan et rør er der så ikke en der kan fortælle mig hvordan at jeg sikrer mig at det ikke er stoppet.
Jeg tror ikke at det er den radiator som varmer indblæsningsluften op der er utæt, da problemet ophører efter et par dage uden a/c
Hvis der er andre foreslag modtages disse.
Venlig hilsen
Bjørn
Mojn Bjørn!
Afløbsslangen for kondensvand Sidder i Vensre side ved dit højre ben


Hilsen Daimler!
-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 17:45
Re: Ruder dugger, SLK 230 1999
Hej DaimlerMojn Bjørn!
Afløbsslangen for kondensvand Sidder i Vensre side ved dit højre ben Prøv at lette bundmåtten og se om der er vand i bunden
Hilsen Daimler!
Har nu kikket og der er ikke noget vand i bunden (det er så fint nok).
Men hvis nu slangen er stoppet han der vel heller ikke løbe vand igennem den, og så er eneste vej ud vel fordampning, som giver mig de duggede ruder.
Ret mig endelig hvis det er noget vås jeg skriver.
Hilsen
Bjørn
Re: Ruder dugger, SLK 230 1999
Hvis slangen er stoppet, vil der uværgerligt være vand i bunden, da der fortættes mere vand der kan fordampes. og dette overskydende vand skal fjernes, enten ved at løbe væk via afløbsrøret, eller ved at gøre bunden våd
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
-
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
- Geografisk sted: Bornholm
Re: Ruder dugger, SLK 230 1999
Hej.
Jeg havde en gang en w210 som havde samme problem. det viste sig at mit pollen filter var total tæt og underligt fugtigt.. Måske det kan hjælpe
Jeg havde en gang en w210 som havde samme problem. det viste sig at mit pollen filter var total tæt og underligt fugtigt.. Måske det kan hjælpe

-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 17:45
Re: Ruder dugger, SLK 230 1999
ok, jeg vil se om pollenfiltret er ok. Dog har jeg et problem, jeg ved ikke hvor det sidder
, så hvis der er en der vil være så rar at fortælle mig det ville jeg blive meget glad
Hilsen
Bjørn


Hilsen
Bjørn
Re: Ruder dugger, SLK 230 1999
Passagerside, pladen under handskerum skrues af, kan ikke undgåes at se låget.buffermand skrev:ok, jeg vil se om pollenfiltret er ok. Dog har jeg et problem, jeg ved ikke hvor det sidder, så hvis der er en der vil være så rar at fortælle mig det ville jeg blive meget glad
![]()
Hilsen
Bjørn