Rumlen i e270 CDI
Re: Rumlen i e270 CDI
Hej Søren.
Næee ikke endnu, men skifter førsøgsvis hele kardan i weekenden.
Jeg vender tilbage når der er nyt.
Næee ikke endnu, men skifter førsøgsvis hele kardan i weekenden.
Jeg vender tilbage når der er nyt.
ZOOM ZOOM.
Re: Rumlen i e270 CDI
Og dagens nyhed er:
Det hjalp ikke at skifte kardan, så er der kun trækaksler og klump tilbage.
Men det kan godt være at "gætteriet" stilles på stand-by, og så kan den rumle videre eller sprænge i luften for min skyld.
Status på skiftede dele, vedr. rumlen.
Motorophæng, gearkasseophæng, kardan incl. midterleje, hardyskiver, bagbrobøsninger, alle stab. arme bagpå, differentiale ophæng, udstødningsophæng, baghjulslejer, dæk og fælge.
Det hjalp ikke at skifte kardan, så er der kun trækaksler og klump tilbage.
Men det kan godt være at "gætteriet" stilles på stand-by, og så kan den rumle videre eller sprænge i luften for min skyld.
Status på skiftede dele, vedr. rumlen.
Motorophæng, gearkasseophæng, kardan incl. midterleje, hardyskiver, bagbrobøsninger, alle stab. arme bagpå, differentiale ophæng, udstødningsophæng, baghjulslejer, dæk og fælge.
ZOOM ZOOM.
Re: Rumlen i e270 CDI
hvor kommer du fra i landet?BWJ skrev:Og dagens nyhed er:
Det hjalp ikke at skifte kardan, så er der kun trækaksler og klump tilbage.
Men det kan godt være at "gætteriet" stilles på stand-by, og så kan den rumle videre eller sprænge i luften for min skyld.
Status på skiftede dele, vedr. rumlen.
Motorophæng, gearkasseophæng, kardan incl. midterleje, hardyskiver, bagbrobøsninger, alle stab. arme bagpå, differentiale ophæng, udstødningsophæng, baghjulslejer, dæk og fælge.
Re: Rumlen i e270 CDI
Det var forde jeg kender en god automatgears mand i Århus, og boede du i nærheden kunne han jo lige vende en tur i bilen, er meget sikker på at det godt kunne stamme fra konverteren, har du prøvet at få den til at rumle og så holde hastigheden, gear et gear ned og holde samme hastighed?BWJ skrev:Stenløse - Sjælland
Re: Rumlen i e270 CDI
Ja lyden er uændret ved nedgearing, og sågar osse ved N i samme hastighed.Karsten skrev:Det var forde jeg kender en god automatgears mand i Århus, og boede du i nærheden kunne han jo lige vende en tur i bilen, er meget sikker på at det godt kunne stamme fra konverteren, har du prøvet at få den til at rumle og så holde hastigheden, gear et gear ned og holde samme hastighed?BWJ skrev:Stenløse - Sjælland

ZOOM ZOOM.
Re: Rumlen i e270 CDI
Jeg tør godt sige, at jeg er ret sikker på, at det er bagtøjet. Hyler den også en smule i et eller andet hastighedsinterval når du accellererer let?BWJ skrev:Ja lyden er uændret ved nedgearing, og sågar osse ved N i samme hastighed.Karsten skrev:Det var forde jeg kender en god automatgears mand i Århus, og boede du i nærheden kunne han jo lige vende en tur i bilen, er meget sikker på at det godt kunne stamme fra konverteren, har du prøvet at få den til at rumle og så holde hastigheden, gear et gear ned og holde samme hastighed?BWJ skrev:Stenløse - Sjælland
Søren
Re: Rumlen i e270 CDI
"rumlepotten" er kureret.
Efter at have udskiftet 3/4 bil blev fejlen fundet.
Efter at have udskiftet bagtøj uden nogen ændring, gik en "guru" rundt og kiggede under vognen, så siger han, har du rodet med kat og turbo.
Nej var svaret herfra, så siger han at vinklen mellem turbo og kat var forkert, fordi et fjols havde brugt en forkert clamp til samlingen (nok sket da den fik ny motor).
Han skiftede clamptil den rigtige type og justerede udstødning, og væk var rumlen.
Han havde før set det, og sagde at det skulle passe præcis sammen fordi der ikke er pakning imellem.
Håber jeg har bidraget med noget, og hvor må der være mange røde ører hos forskellige MB værksteder.
(morale: brug de værksteder der har folk der brænder for stjernerne"

Efter at have udskiftet 3/4 bil blev fejlen fundet.
Efter at have udskiftet bagtøj uden nogen ændring, gik en "guru" rundt og kiggede under vognen, så siger han, har du rodet med kat og turbo.
Nej var svaret herfra, så siger han at vinklen mellem turbo og kat var forkert, fordi et fjols havde brugt en forkert clamp til samlingen (nok sket da den fik ny motor).
Han skiftede clamptil den rigtige type og justerede udstødning, og væk var rumlen.
Han havde før set det, og sagde at det skulle passe præcis sammen fordi der ikke er pakning imellem.
Håber jeg har bidraget med noget, og hvor må der være mange røde ører hos forskellige MB værksteder.
(morale: brug de værksteder der har folk der brænder for stjernerne"

ZOOM ZOOM.
Re: Rumlen i e270 CDI
Det lyder godt nok besynderligt, at det skulle kunne være skyld i den rumlen. Sidder det og vibrerer fordi det er samlet forkert eller hvad? Det er da også specialviden, der vil noget!! Jeg kunne godt tænke mig at kende det værksted/mekaniker - vil du ud med, hvem det er?
Søren
Søren
Re: Rumlen i e270 CDI
Hej Søren,
Ja det er jeg da også lidt nysgerrig efter.. En dygtig mekaniker kan man jo altid bruge..
Mvh
Jesper
Ja det er jeg da også lidt nysgerrig efter.. En dygtig mekaniker kan man jo altid bruge..

Mvh
Jesper
//
Jesper
Nuværende og tidligere MB'ere:
E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Jesper
Nuværende og tidligere MB'ere:
E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Re: Rumlen i e270 CDI
Hej
Ja, for søren! Kan du ikke fortælle, hvem det er! Jeg betaler gerne for nogen som virkelig kan!
mvh. Henrik
Ja, for søren! Kan du ikke fortælle, hvem det er! Jeg betaler gerne for nogen som virkelig kan!
mvh. Henrik