Side 2 af 2

Re: ET mål på W212

: 1. jul 2012, 10:12
af SLKkompressor
Hvis man færdes i Tyskland f. eks.på ferie til de varmere lande er det en god ide at montere flæge og dæk i overensstemmelse med bilens typegodkendelse. Det tyske motorvejs politi er ikke begejstret for køretøjer som har udstyr som ikke passer til bilen. Så må man leve med at den ligner en morfarbil som dog kører fremragende på typegodkendte sutter.

Re: ET mål på W212

: 1. jul 2012, 10:28
af Jan-DK
SLKkompressor skrev:Hvis man færdes i Tyskland f. eks.på ferie til de varmere lande er det en god ide at montere flæge og dæk i overensstemmelse med bilens typegodkendelse. Det tyske motorvejs politi er ikke begejstret for køretøjer som har udstyr som ikke passer til bilen. Så må man leve med at den ligner en morfarbil som dog kører fremragende på typegodkendte sutter.
Nu du siger det.

Jeg har haft 18" på min C 270 Cdi i 225-40-18 og det syntes jeg ikke var en fornøjelse.
Så blev der mont. 225-50-16 som er std. mål og det er bare fryd.

Re: ET mål på W212

: 1. jul 2012, 11:11
af E 270 2001
Hvis man holder sig inden for de danske regler ang. montering osv. så skulle man nok også kunne begå sig i tyskland og andre lande..

Re: ET mål på W212

: 1. jul 2012, 17:57
af møllesøe
Det ender nok også med de 17" der fulgte med bilen. De bliver sjovt nok pænere til bilen for hver dag man får kigget på dem.
De er trods alt også mere behagelige at køre på :)