Okay så, men du skriver længere oppe at Tilkoblings temperaturen kan ændres, hvordan det?
Vh Tonny
Hjælpe varmer
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Hjælpe varmer
Åh ja.. den glemte jeg
-Tilkoblingstemperaturerne kan ændres i en speciel menu via Star Diagnose-
Men den virker under 78 grader
- så der burde du være dækket ind
Hvorfor pille ved det
Forudsætninger for aktivering:
• Kølervæsketemperatur < 78° C
• Udetemperatur < 8° C

-Tilkoblingstemperaturerne kan ændres i en speciel menu via Star Diagnose-
Men den virker under 78 grader



Forudsætninger for aktivering:
• Kølervæsketemperatur < 78° C
• Udetemperatur < 8° C
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Hjælpe varmer
Som jeg forstår det, så starter den kun når ude temp er under 8 grader og kølevæske temp er under 78 grader, jeg ville så gerne ha ændret de 8 g til eks 14-15 grader...
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Hjælpe varmer
Hmmm... Ved 14-15 grader udenfor, bliver din bil hurtigere driftsvarm
Desuden er den jo tændt under 78 grader uanset udetemperatur.
Men som jeg skriver, så kan det ændres

Men som jeg skriver, så kan det ændres
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 247
- Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
- Geografisk sted: København
Re: Hjælpe varmer
Jeg har sådan et med knap i midterkonsollen osv. Men sidste vinter syntes jeg overhovedet ikke det gjorde en forskel om den var tændt eller slukket. Er der nogen der ved hvordan man kan teste om den rent faktisk virker? (uden at lave empiriske forsøg...
). Vil den f.eks. skrive en fejl i displayet ved speedometeret hvis det ikke virker?
Mvh.



Mvh.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Hjælpe varmer
Det ekstra elektriske varmeapparat består af et varmeelement og en direkte påmonteret styreenhed (N33/2).
Styreenheden til det ekstra varmeapparat får et generatorbelastningssignal fra generatorregulatoren, og ved
hjælp af dette signal afgør styreenheden, om der p.t. er overskydende generatorydelse til rådighed, som ikke
skal bruges andre steder i køretøjet. I så fald overfører styreenheden den overskydende ydelse til varmeelementet.
Varmeenergien ledes ud i kølervæskekredsløbet. Batteriet belastes ikke af dette. Hvis der registreres
en fejl, skifter systemet til varmeydelse “nul”.
Ved fejl burde fejlkode kunne udlæses
Alternativt burde der kunne måles spænding på det elektriske varmeapparat
Styreenheden til det ekstra varmeapparat får et generatorbelastningssignal fra generatorregulatoren, og ved
hjælp af dette signal afgør styreenheden, om der p.t. er overskydende generatorydelse til rådighed, som ikke
skal bruges andre steder i køretøjet. I så fald overfører styreenheden den overskydende ydelse til varmeelementet.
Varmeenergien ledes ud i kølervæskekredsløbet. Batteriet belastes ikke af dette. Hvis der registreres
en fejl, skifter systemet til varmeydelse “nul”.
Ved fejl burde fejlkode kunne udlæses

Alternativt burde der kunne måles spænding på det elektriske varmeapparat

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.