Men om det er det værd, er selvfølgelige en anden sag. Det er jo op til den enkelte, at vurderer.
Jeg fik monteret bl.a. automatik på bagklappen på min BMW E39 Touring hos Brdr. Schøber og det kostede godt 15.000 kr og indebar rigtig mange ting og ændringer og på BMW er der, modsat Mercedes, forberedt rigtig mange ting til den slags. Alle kabler er trukket og noget af elektronikken er der allerede som standard.
Jeg fandt det ALDRIG pengene værd !
Fruen gjorde, men hun ved heller ikke hvad det kostede...

Bottom line: Jeg vil, til enhver tid, anbefale, at man køber en bil som har det man ønsker sig, hvis ikke man er meget ferm på fingrene og VED hvad man stikker dem i, har adgang til billig eller gratis kodning, eller det er er "plug'n'play" udstyr. Alle ændringer og tilføjelser, koster mange penge og det er ofte ikke tiden og udgiften værd, hvis ikke man kan selv og de fleste overvurderer deres egne evner når de påbegynder den slags arbejder og skal til sidst have prof. folk til at rette op på problemerne.
Samtidig skal man huske, at det ALTID fører ekstra udgifter med, at eftermonterer komfortudstyr. Der går altid en masse clips og afdækninger til og det er sindsygt ærgerligt, at være nødt til at købe en ny (eller brugt) himmel, fordi den der sad perfekt da man startede, nu er fyldt med sorte fingre eller er blevet ødelagt da man forsøgte at tage den ned i et helt stykke...
Dette er ikke et "lyseslukker indlæg" men mange års erfaring og synet af et utal af andres kuldsejlede og dårligt udførte ændringer af ellers gode og fornuftige biler, bare fordi man "liiiige" vil have lidt ekstra udstyr, som ikke var på bilen da man startede.
Vil man alligevel have det smarte komfort ekstraudstyr, bør man lade fagfolk ordne tingene.
De har ekspertisen og kan fortælle hvor det kan gå galt, inden man afleverer dytten og så kan man jo vurderer, om man vil betale alt det det koster for løsninger der virker og holder og som er lavet professionelt.