Rens EGR DIY
Re: Rens EGR DIY
Man skal bare huske på at EGR systemet har flere funktioner. Skåne miljø, få motoren hurtigere varm da udstødningsgassen fra egr ventilen skal gennem en varmeveksler og EGR systemet får katalysatoren op i arbejds temperatur.
Har set mange som har fået frakoblet deres system og bevares, manifolden soder ikke til. Tilgengæld så efter et par år, klapper partikelfilter eller katalysator sammen, fordi de ikke bliver brugt nok.
Sådan kort fortalt, så er EGR system også med til at holde temperaturen nede i forbrændingskammeret og udstødningsventiler, fordi at varmen binder sig til udstødnings partiklerne og bliver transporteret ud af motoren og placeres i katalysatoren/partikelfilteret.
Lidt ligesom i tuningsverden med vand/methanol indsprøjtning, det holder forbrændings temparaturen nede og skåner motoren.
Har set mange som har fået frakoblet deres system og bevares, manifolden soder ikke til. Tilgengæld så efter et par år, klapper partikelfilter eller katalysator sammen, fordi de ikke bliver brugt nok.
Sådan kort fortalt, så er EGR system også med til at holde temperaturen nede i forbrændingskammeret og udstødningsventiler, fordi at varmen binder sig til udstødnings partiklerne og bliver transporteret ud af motoren og placeres i katalysatoren/partikelfilteret.
Lidt ligesom i tuningsverden med vand/methanol indsprøjtning, det holder forbrændings temparaturen nede og skåner motoren.
Fik først set nu, at der allerde var linket til et sted hvor det også stod beskrevet.
Kan tilføje at mange cdi motore med tilsodet manifold, der bliver den skiftet da de små spjælde i manifolden typisk kan være slidt ned og en ny manifold med egr ventil og det hele, kan koste omkring 5.000,-
Så ved man at det er 100% i orden
Kan tilføje at mange cdi motore med tilsodet manifold, der bliver den skiftet da de små spjælde i manifolden typisk kan være slidt ned og en ny manifold med egr ventil og det hele, kan koste omkring 5.000,-

-
Skal det forstås sådan at du ikke anbefaler, at man renser det?JTC skrev:Fik først set nu, at der allerde var linket til et sted hvor det også stod beskrevet.
Med venlig hilsen
Briand de la Motte
Mercedes Sprinter 315 CDi Aut. Chassis 3,5T. Årg. '06 W906
Briand de la Motte
Nogle manifolde anbefaler jeg at rense, andre anbefaler jeg at man udskifter. Det kommer an på motortype
-
Sprinter 315 CDI '06 W906?JTC skrev:Nogle manifolde anbefaler jeg at rense, andre anbefaler jeg at man udskifter. Det kommer an på motortype
Med venlig hilsen
Briand de la Motte
Briand de la Motte
Jtc en w211 fra 03 rens eller udskift
E270
E270
Har du nummerplade eller stelnummer på bilen?Briand de la Motte skrev:Sprinter 315 CDI '06 W906?JTC skrev:Nogle manifolde anbefaler jeg at rense, andre anbefaler jeg at man udskifter. Det kommer an på motortype
Til din motor er det en plastik manifold som er blevet erstattet 3 gange nu = den er blevet forbedret over 3 gange, så i min verden havde jeg til enhver tid skiftet den ud med en ny.Ronny85 skrev:Jtc en w211 fra 03 rens eller udskift
E270
Spjældhusene er blevet opgraderet så de ikke knækker også er overfladen ikke så rug, så den soder ikke lige så hurtigt til.
Ved ikke om det er flere ting der er blevet bedre på den, men det er hvad jeg lige har obsaveret da jeg stor med den gamle og den nye i hånden
Ved ikke om det er flere ting der er blevet bedre på den, men det er hvad jeg lige har obsaveret da jeg stor med den gamle og den nye i hånden
-
UX 95 987JTC skrev:Har du nummerplade eller stelnummer på bilen?Briand de la Motte skrev:Sprinter 315 CDI '06 W906?JTC skrev:Nogle manifolde anbefaler jeg at rense, andre anbefaler jeg at man udskifter. Det kommer an på motortype
Med venlig hilsen
Briand de la Motte
Briand de la Motte
Men hvordan ved jeg at min er den opdaterede version
På reservedels nummeret på manifolden. Hvis det kan ses ? De endre nemlig nr hvergang en ny og bedre del kommer og erstatter den gamle.
Med venlig hilsen
Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
Har du nummerplade eller stelnummer på bilen?[/quote]
UX 95 987[/quote]
Så først beskeden nu, der skulle ikke være den store fordel i at skifte manifolden på din bil, den skal renses og på med nye pakninger.
UX 95 987[/quote]
Så først beskeden nu, der skulle ikke være den store fordel i at skifte manifolden på din bil, den skal renses og på med nye pakninger.