Jeg henter lige popcornMartin_E320CDI skrev:Dr Watson vil gerne have forklaringen på , hvorfor en 6 cylinderet motor slides mere en 3 og 4 cylinderede motorer
E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed
Re: E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed
Ud fra en kvantitativ analyse kan man sige at en 6cyl indeholder flere komponenter der kan slides og måske derfor være mindre driftsikker. Den betragtning er naturligvis støvsuget for alle andre variabler såsom kendte svagheder hos hhv OM651 og 642. At en 6cyl arbejder knap så meget ved et givent moment el. Hastighed og derfor ikke slides tilsvarende en 4cyl. Men det er fanemer en umulig diskussion - min OM651 4cyl har gået 380.000 den er som en ny bil at lytte på og køre i, måske endda mere velafstemt end en utilkørt spritny dieselmotor. Min har fået lavet dyser, kæde og strammere, og en hel del andet vedligehold. Men river noget fra sig i maskinens indre, ja så vil historien så være at min Mercedes motor kunne holde under 400k. Min svogers Seat satte en motor ved 140.000 km. Betyder det en VAG 1,9 tid ikke kan klare mere end 200.000? NEJ... diskussionen er hypotetisk! Som tømreren skriver, så kan man sq holde skidtet kørende lige så længe man gider. Knalder min motoren i morgen får den sq en ny sat i.Resten er for godt til at smide ud.Martin_E320CDI skrev:Dr Watson vil gerne have forklaringen på , hvorfor en 6 cylinderet motor slides mere en 3 og 4 cylinderede motorer
Re: E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed
Gode betragtninger.HN9200 skrev:Ud fra en kvantitativ analyse kan man sige at en 6cyl indeholder flere komponenter der kan slides og måske derfor være mindre driftsikker. Den betragtning er naturligvis støvsuget for alle andre variabler såsom kendte svagheder hos hhv OM651 og 642. At en 6cyl arbejder knap så meget ved et givent moment el. Hastighed og derfor ikke slides tilsvarende en 4cyl. Men det er fanemer en umulig diskussion - min OM651 4cyl har gået 380.000 den er som en ny bil at lytte på og køre i, måske endda mere velafstemt end en utilkørt spritny dieselmotor. Min har fået lavet dyser, kæde og strammere, og en hel del andet vedligehold. Men river noget fra sig i maskinens indre, ja så vil historien så være at min Mercedes motor kunne holde under 400k. Min svogers Seat satte en motor ved 140.000 km. Betyder det en VAG 1,9 tid ikke kan klare mere end 200.000? NEJ... diskussionen er hypotetisk! Som tømreren skriver, så kan man sq holde skidtet kørende lige så længe man gider. Knalder min motoren i morgen får den sq en ny sat i.Resten er for godt til at smide ud.
Godt indlæg.
Mon ikke 'Aliaz' nu har fået tilfredsstillende svar på sit spørgsmål.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed
Alex B J skrev:Jeg henter lige popcornMartin_E320CDI skrev:Dr Watson vil gerne have forklaringen på , hvorfor en 6 cylinderet motor slides mere en 3 og 4 cylinderede motorer

Venlig Hilsen
Preben Kihlgast
MB E220D [S213] 2018
MB E280 CDI [W211] 2008 avantgarde
MB 240 TD [W123] 1979 750000+ km.
Preben Kihlgast
MB E220D [S213] 2018
MB E280 CDI [W211] 2008 avantgarde
MB 240 TD [W123] 1979 750000+ km.