Gearkasse glider

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kåre Knudsen
Indlæg: 16
Tilmeldt: 18. apr 2013, 21:14

Gearkasse glider

Indlæg af Kåre Knudsen »

Hej med jer :)

Jeg skal lige inspireres af nogle kloge hoveder herinde :)

Jeg har en fin E-klasse 220 CDI sedan, mener den må hedde s212 - den er modelår 15 men registreret sidst i 14 ...

Den glider lidt i gearkassen (ses også af fejludlæsningen) når man giver den lidt at leve af :)

Særligt hvis den skal lidt op ad bakke i et sving - eller lign. hvor den er tung at sætte igang .... så skal man passe på ikke at give for meget gas .... ellers glider den med det resultat at motorgassen bliver lukket ned - det giver et godt ryk i bilen....

Jeg har konstateret at min køler lækker en lille smule - så jeg skal lige have den skiftet (hvor finder man den til en god pris ?) - MEN selv efter sidste gearkasse olieskift - var den ikke helt stabil ....

Bilen har kørt 356.000km !

Skal den have skyllet gearkasse ?

Hvordan ville den opføre sig hvis det var de elektriske spoler der var problemet ? - den ville vel ikke glide ?

Hvem skyller til fornuftige penge på fyn ?

NB: Lige noget helt andet - den har LED på nærlys men Halogen på langlyset - jeg vil gerne have LED på langlyset da jeg ikke synes at den lyser nok - nogen der har erfaringer ?

På forhånd tak :) mvh Kåre K
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Gearkasse glider

Indlæg af BWJ »

Har du tjekket om der er olie nok på ?
Mht. til LED på langt lys, er der ingen lovlige muligheder. :?
ZOOM ZOOM.
Kåre Knudsen
Indlæg: 16
Tilmeldt: 18. apr 2013, 21:14

Re: Gearkasse glider

Indlæg af Kåre Knudsen »

Hej tak for svar :) Den skal lige en tur på værksted - så får den skiftet olien på gearkassen ....

Men oliekøler til gearkassen er utæt og mekanikeren siger at gearkassen ikke kan skabe det tryk den skal når den er utæt - kan det være korrekt ?

Er der nogle erfaringer med LED lys ??

MVH Kåre Knudsen
Besvar