Lampe for motordiagnose på Mercedes S 450

Alt vedrørende teknik
Besvar
Lynge
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. nov 2019, 05:33

Lampe for motordiagnose på Mercedes S 450

Indlæg af Lynge »

Hej alle Mercedes Benz entusiaster.
Jeg er ny i gruppen og vil spørge om råd og hjælp med et problem som virkelig driller. Jeg vil nævne at jeg har ingen som helst erfaring i bilteknik.
Min Mercedes S 450 er fra 2008 og kører godt og upåklageligt. For 8 - 9 mndr. siden begyndte den gule lampe for motordiagnose at lyse. Det gjorde den i nogle dage og jeg kørte på værksted (ikke Mercedes) og der sagde man at det sikkert var elektronikken som var lidt "overophedet" så de nulstillede det. Og det holdt også længe. Så lyste lampen igen efter nogle måneder blot nogle dage, så slukker den igen. Sådan er det så gået igen og igen.
Nu har jeg haft bilen på værksted hos Mercedes. De har lavet en såkaldt kort test og udskiftede nogle magneter til knastaksel justering. Det kostede 3.900 kr plus moms.
Der er så bare det at lampen igen lyser nogle dage og slukker så igen. så det har ikke hjulpet spor.
Det har jeg forholdt Mercedes og de siger at de går trinvist frem for at finde fejlen og når det ikke var magneterne så er det noget andet...
Det kan jeg selvfølgelig godt forstå, men nu er det så at jeg har betalt for noget som ikke har hjulpet, og hvis de igen får bilen ind så tager de et trin mere og hjælper det så, eller? Det kan jo koste mig en formue at løse problemet.
Jeg forstå ikke at computer check ikke kan definere hvad fejlen er, men som sagt har jeg ingen teknik erfaring.
Er der nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre?
Stor tak på forhånd til alle svar.
Besvar