MB 220 CDI w204 - hakkende motorstart

Alt vedrørende teknik
Besvar
vento
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. apr 2011, 18:40

MB 220 CDI w204 - hakkende motorstart

Indlæg af vento »

Hej Forum

Jeg har en frikørt taxi, w204.208t med aut fra 2008, kørt 460.000 km. Jeg har haft den i 10 år og kørt 200.000 i den.

Bilen har ikke partikelfilter

For et par år siden erfarede jeg første gang at der var noget sjov med den når jeg skulle lave en overhaling eller foretage et hurtigt vognbaneskift. Når man trådte lidt til den gav den et kort ryk hvorefter ESP blev slået fra og motorlampen begyndte at lyse. Bilen kunne herefter kun fortsætte med langsom accelleration ( sikkert pga ESP frakoblet).
Efter at have stoppet motoren forsvandt ESP fejlen men motor lampen fortsatte med at lyse til motoren havde været slukket en 5-10 gange.

Accelerer man behersket uden et pludseligt tryk på speederen så går den perfekt fremad.

Her på det seneste er der kommet en tilsvarende fejl ( periodisk ) når jeg starter bilen, den starter normalt, står lidt ved 1100 omdr. Hvorefter omdr går op og ned et par gange og så går motoren ud. Dette kan gentage sig nogle gange får den kommer sig og starter normalt men med ESP slået fra og motor lampen på. Dette kan ske både når bilen står i frigear P eller starter når man skifter til R eller D

I lørdags var den helt gal, med varm motor kunne den godt starte men så snart den blev sat i gear gik motoren i hakkende omdrejninger ned og op. Jeg fik kørt ca 500 meter sådan hvorefter den pludselig kørte helt normalt igen.

Når bilen kører normalt går motoren helt perfekt, den bruger ike ekstra brændstof oser eller gør andet ballade.

Er der nogen i forum der har en idé om hvad dette kan være ?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: MB 220 CDI w204 - hakkende motorstart

Indlæg af BWJ »

Har du fået skiftet dyser i den ?
ZOOM ZOOM.
vento
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. apr 2011, 18:40

Re: MB 220 CDI w204 - hakkende motorstart

Indlæg af vento »

Ja, 2 stk men for 8-9 år siden. En utæt dyse havde brændt hele ledningsnettet af oppe i rækken af dyser.....den havde været utæt længe og desværre opdagede jeg det ikke da jeg købte bilen, først et halvt års tid senere.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: MB 220 CDI w204 - hakkende motorstart

Indlæg af BWJ »

Tror på 2 eller flere trætte dyser, og rensning af EGR.
Få en Startester på.
ZOOM ZOOM.
vento
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. apr 2011, 18:40

Re: MB 220 CDI w204 - hakkende motorstart

Indlæg af vento »

Ja, jeg vil prøve at kigge på den ventil i weekenden og se hvordan det ser ud.
Det bliver værre og værre, den er ok ved kold men efter stop af motor eller lunken motor er den helt gal

Tak for svar

Jan
Besvar