Kan ikke åbne til bagagerum

Alt vedrørende teknik
Besvar
poryt
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. mar 2011, 21:16

Kan ikke åbne til bagagerum

Indlæg af poryt »

Hej!
Jeg er den ”lykkelige” ejer af en CLK 230, turbo, cabriolet, årg. 1999, der har kørt ca. 155000 km.
Den har imidlertid mistet trykket på hyd. system til kalechen p.g.a. utæt cylinder til case cover lock.
Jeg åbnede kalechen og case cover manuelt for at komme ind til den utætte cylinder. Under dette kom jeg ved et uheld(dumhed) til at skubbe til bagagerums klappen, så den faldt ned og låste. Nu kan jeg ikke åbne til bagagerum med nøgle eller knap i instrumentpanel og der er ingen nøglelåse i klappen, kun en trykknap, som heller ikke åbner til bagagerum.
Jeg går ud fra, at det skyldes, at kalechen eller case cover ikke er lukket og låst korrekt, men uanset hvor meget jeg har trykket i forsøg på at lukke og låse manuelt, virker det ikke.
Der må da være en måde at åbne et bagagerum i baglås i denne situation uden brug af vinkelsliber, koben m.m. ???????????????
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Kan ikke åbne til bagagerum

Indlæg af Bri_jac »

W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
poryt
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. mar 2011, 21:16

Re: Kan ikke åbne til bagagerum

Indlæg af poryt »

Hej Bri_jac!
Tak for links.
Jeg har set dem tidligere, men havde håbet på en lidt mere skånsom måde at løse problemet på.
Desuden tror jeg ikke, at nummerpladen kan dække hullerne, lavet som vist på youtube.
Jeg har tænkt på om ikke der er en mulighed for at snyde systemet, så det tror, at kalechen er nede og låst og på den måde få åbnet til bagagerummet med nøglen eller kontakten i betjeningspanel :lol:
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Kan ikke åbne til bagagerum

Indlæg af BWJ »

Man må nok bare glæde sig over, at madpakken og en fersk kylling fra Netto ikke ligger derinde :lol: :wink:
ZOOM ZOOM.
poryt
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. mar 2011, 21:16

Re: Kan ikke åbne til bagagerum

Indlæg af poryt »

Ja - tak for mad.
I forhold til at bilen befinder sig i Spanien, tror jeg kyllingen er well done nu. 8)
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Kan ikke åbne til bagagerum

Indlæg af Bri_jac »

poryt skrev: 4. feb 2020, 20:23 Jeg har tænkt på om ikke der er en mulighed for at snyde systemet, så det tror, at kalechen er nede og låst og på den måde få åbnet til bagagerummet med nøglen eller kontakten i betjeningspanel :lol:
Prøv at spørge et autoriseret MB værksted hvad en Starttester kan lave af tricks, hvis du er heldig kan Startesteren tvinge låsen op
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
poryt
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. mar 2011, 21:16

Re: Kan ikke åbne til bagagerum

Indlæg af poryt »

Ja - det er et forsøg værd.
Jeg kender en ung mand, der er udlært automekaniker hos MB, så nu pudser jeg ham på opgaven mht. hvad en tester evt. kan gøre. 8)
Hvis ikke det giver resultat, er der jo nok kun tilbage at skamfere den smukke bag på en CLK230 med et boret hul i bagklappen :D
poryt
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. mar 2011, 21:16

Re: Kan ikke åbne til bagagerum

Indlæg af poryt »

Jeg har talt med en ung mekaniker, der har arbejdet på MB værksted, men desværre uden stor erfaring med CLK cabriolet af denne årgang. Han mener imidlertid
1. En Startester kan muligvis løse problemet ved at aktivere sensor, så systemet tror, at kalechen er nede og låst og man så kan åbne til bagagerum med nøgle eller kontakt i instrumentpanel.
2. Han mener også at kan huske(et sted bag i hukommelsen), at der muligvis kan være ført en vakuum slange op i rum ved benzin dæksel, hvormed man kan åbne lås til bagagerum manuelt.
Er der nogen i forum, der har en mening om dette ???
Jeg har stadig svært ved at forstå, at der ikke er en ”genvej” til manuelt at aktivere låsen til bagagerum. :(
poryt
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. mar 2011, 21:16

Re: Kan ikke åbne til bagagerum

Indlæg af poryt »

Hej!
Lige en afsluttende bemærkning til mit indlæg/problem.
Der findes åbenbart ingen ”let løsning” på mit problem, hvorfor jeg besluttede at gå der ”hårde vej”.
Jeg borede med et kopbor et lille hul bag nummerpladen, stak finger ind og fik fat på udløser til låsen og der var åbnet til bagagerum.
Den utætte cylinder i hydraulik systemet fik ny o-ring og pakning (kostpris ca. 100 kr.) og jeg fik igen tryk på systemet.
Alt er nu på plads og låst, så der kan åbnes til bagagerum med fjernbetjening og kontakt i panel. :-)
Besvar