w204 NØGLE PROBLEM

Alt vedrørende teknik
Besvar
LarsA
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. maj 2017, 18:56

w204 NØGLE PROBLEM

Indlæg af LarsA »

Hej
Emnet har været diskuteret før (af PJH 30 dec 2017) hvor eneste løsning tilsyneladende var "ny nøgle til 2000+ kr) Årsagen til fejlen skulle iht MB være opbrugte koder?!

Nu oplever jeg nøjagtig samme problem som PJH nemlig. Standser bilen, kan ikke låse bilen, nøgle sættes i tændingslås og der sker absolut intet, som i intet. Batteri skiftes i nøglen, den lille røde diode lyser, men stadig intet virker. IR dioden kontrolleres også og virker tilsyneladende. (Det IR lys kan ses ved at "kikke" gennem fx en mobiltelefons kamera del). Det er som om nøglen har tabt linket til bilen, da min nr 2 nøgle virker perfekt.

Nu 3 spørgsmål 1) kan nøglen "resættes"? og 2) hvor i det sydlige dk kan man evt få en ny nøgle?, 3) er det en kendt problem?

Bil C200 CDI årg 2010

På forhånd tak

Lars
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: w204 NØGLE PROBLEM

Indlæg af BWJ »

Du har selvfølgelig prøvet at sætte nøgle i tændingslås, med lukkede døre, og derefter tryk lås på nøgle, mens den sidder i.
ZOOM ZOOM.
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: w204 NØGLE PROBLEM

Indlæg af Eje2970 »

Og hvis det ikke hjælper så er der her et firma som reparere bil nøgler https://nic-tec.com/ukategoriseret/repa ... dt-noegle/. Hvis de ikke kan reparere nøglen koster det kun 200kr for forsøget.

Har ikke lagt mærke til at det er en hyppigt forkomne fejl men ting kan jo fejle evt. efter tab af nøglen på hårdt gulv eller en tur i vaskemaskinen.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
LarsA
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. maj 2017, 18:56

Re: w204 NØGLE PROBLEM

Indlæg af LarsA »

Hej tak for input - hermed svar.

BWJ - desværre intet resultat. Absolut ingen kontakt/kommunikation.
Eje2970 - talte med dem igår og de ville have bilen ind, men da de i forhold til mig ligger i den anden ende af landet er det ikke en mulighed. Ny nøgle pris hos dem var forøvrigt ca kr. 2000,- som dog er 600 billigere end Hessel :roll:

Der er stadig åben for gode forslag :wink:

Mvh Lars
Besvar