ABS, ESP og limp mode (W211.206 E220 CDi)

Alt vedrørende teknik
Besvar
MonsterBoss
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. apr 2020, 18:14

ABS, ESP og limp mode (W211.206 E220 CDi)

Indlæg af MonsterBoss »

Hej,

Jeg har netop fået fingrene i en W211.206 E220 CDi fra 2004 som jeg er ved at gøre klar til syn.
Der er et problem eller to jeg bøvler noget med, herunder at bilen melder fejl vedr, ABS og EPS og går i limp mode (skifter ikke gear men bliver i 2.)
Lidt historie inden fejlen kom:
Ham jeg har købt bilen af havde problemer med SBS enheden og kom frem til at skifte den hoved sikrings boks der sidder i passagersiden ved fødderne (se billede). Det udbedrede den røde SBS fejl, men nu var der ESP og ABS fejl. HVad han ved af har den ikke være i limp mode på dette tidspunkt.
Jeg overtager bilen og finder at batteri er fladt da jeg forsøger at starte (rød advarsel med batteri service), ligeledes er aux batteri også noget slapt i det. De bliver begge ladt over natten og holder umiddelbart ca 13V i ubelastet tilstand.
Efter batterier monteres er der umiddelbart ingen fejl ved start. Jeg kører en hurtig tur og finder at bilen ikke skifter gear. og fejl ved ESP og ABS samt "Break service - go to workshop" (eller lign)
På med en tester (Delphi) og udlæse fejl (Første pdf). Listen er selvsagt lang eftersom batteri er afladt over tid og bilen forsøgt startet.
Alle fejl slettes og jeg kører en tur mere hvorefter samme fejl vises i display efter et par meter med max 20km/t. Tester på igen (anden fil)
Her ses det at den melder fejl i ABS, ESP, SBS OG gearkasse vedr. speed sensor. Det ville være nærliggende at tro at det er ABS sensorer/aftaster ring der bare skal skiftes, men jeg kan læse andre steder at det ikke burde få gearkassen til at gå i limp mode?

Inde jeg bruger en masse tid på at skifte sensorer og ringe, har i da nogle forslag til hvordan jeg ellers kan få diagnosticeret problemet med limp mode?

Med venlig hilsen (og undskyld den lange smøre)
Nils
Billede
Vedhæftede filer
1_FejlW211206.pdf
Første fejludlæsning
(35.45 KiB) Downloadet 337 gange
2_genopstaaedeFejl.pdf
Anden fejludlæsning efter reset
(28.99 KiB) Downloadet 336 gange
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: ABS, ESP og limp mode (W211.206 E220 CDi)

Indlæg af jensen »

Skift du de 2 bagerste abs ringe så kører den igen
Besvar