W212 Bluetooth virker ikke med Oneplus mobil

Alt vedrørende teknik
Besvar
MDS
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. aug 2019, 10:45

W212 Bluetooth virker ikke med Oneplus mobil

Indlæg af MDS »

Hej Mercedes venner

Er der nogen herinde der har haft problem med at få deres oneplus mobil til at virker sammen med Command systemet i bilen?

Jeg har en E250CDI (W212) fra 2010. Fornyligt udskiftede jeg en gammel iPhone, med en ny oneplus 7T pro. Den nye telefon vil ikke snakke sammen med bilen over bluetooth.
Jeg kan godt parre telefonen med comand systemet, således at der står udbyder og signal styrke øverst i højre side af skærmen. Men hvis jeg modtager et opkald, er det ikke muligt at besvare dette gennem comand systemet, ligesom det heller ikke er muligt at afspille musik trådløst.

Jeg har forsøgt at "nulstille" command systemet til fabriksindstillingen. Telefonen har også været nulstillet.
Ved sidste service (Pavegydens auto) bad jeg værkstedet om at undersøge om comand systemet skulle opdateres. Svaret var at der ingen opdateringer var.

Det skal for god orden skyld siges at telefonen virker fint med andre bluetooth ting, som højtalere og høretelefoner, og da jeg købte bilen kunne jeg se at den tidligere ejer både har bugt brugt en Samsung galaxy S8 og en Sony Xperia. Så der er altså ikke tale om at bilen kun vil tale sammen med appleprodukter.

Er der nogen herinde der har haft lignende erfaringer, og eventuelle løsningsforslag.

På forhånd tak Martin
Besvar