Ingen fejlkoder den ene dag.....

Alt vedrørende teknik
Besvar
Allanballand
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. apr 2020, 20:16

Ingen fejlkoder den ene dag.....

Indlæg af Allanballand »

Hej alle,

Jeg har købt en c43’er, 2017, hos en forhandler.
Om 2 uger udløber garantien fra forhandleren og i forlængelse af dette, kører jeg ned til Mercedes og beder dem lave en grundig inspektion af bilen, således at skulle de finde noget, kan jeg få det lavet hos forhandleren under garantien.

Efter 6 timer ringer Mercedes tilbage og fortæller mig, at bilen som udgangspunkt er i tiptop stand og jeg skal være meget glad for den - dog påpeger de, at der er en fejlkode på park tronic’en foran.
Jeg får lavet en aftale med forhandleren om, at det skulle skal laves.

I mellemtiden skal jeg have skiftet min forrude pga. revner. Da jeg d.d kører ud til carglass, bliver jeg gjort opmærksom på, at min bil har 22 (!!!) fejlkoder - herunder den førnævnte parc tronic - men blandt andet også på klimaanlægget, benzin (mere stod der ikke) og en masse andet. Jeg kunne ikke få en uddybning fra carglass, hvilket umiddelbart er forståeligt nok.

Mit spørgsmål er så:
Hvordan faen kan Mercedes sige det ene og 9 dage efter fortæller carglass mig, at de ikke vil skifte ruden, fordi der er 22 fejlkoder på og den vil de ikke røre ved før de er udredet.

Jeg har absolut 0% forstand på teknik og biler og var egentlig bare interesseret i, at få udbedret så meget som muligt på garantien inden den udløber. Men hvordan skal jeg gribe dette an?
Spørgsmål 2: kan det virkelig passe, at bilen den ene dag melder 1-fejl for så 9 dage efter melde 22 fejl?
Bilen har kørt 122 km siden inspektionen hos Mercedes til besøget hos carglass.

Pft og god aften til jer alle :-)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Ingen fejlkoder den ene dag.....

Indlæg af BWJ »

Spørg evt. MB om de fejl der efterfølgende er påpeget, og tilsyneladende overset af dem ??
Alternativt betal dig fra en Garantitest hos FDM, så har du noget håndgribeligt.
ZOOM ZOOM.
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Ingen fejlkoder den ene dag.....

Indlæg af Bri_jac »

Kør ned til MB og bed dem tjekke deres fejlkoder, du har jo betalt for at de skal udlæse fejlkoder, og nulstille dem. du har jo allerede betalt for dette vel?
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Besvar