Ny fjernbetjening

Alt vedrørende teknik
Besvar
kølig
Indlæg: 21
Tilmeldt: 6. jul 2019, 23:31

Ny fjernbetjening

Indlæg af kølig »

Hej har en Mercedes C220 D S205 fra 2016

Da min ene fjernbetjening er blevet smadret skal jeg have en ny, har den fysiske jernnøgle inden i, så altså kun fjernbetjeningen.
Kører derefter over til Ejner Hessel for at bestille en ny den koster 2600kr og så skal den kodes det koster 2400Kr altså 5000 kr for en fjernbetjening :shock: . Så er den så også betalt, jeg syntes ikke jeg er en fedterøv meeeeen. Nå siger så jeg bare køber en brugt, men her siger Ejner Hessel at det kan jeg ikke fjernbetjeningen skal passe til mit stelnummer ellers virker det ikke. Det forstår jeg ikke men Ejner Hessel formår ikke at forklarer mig helt hvordan det hænger sammen.

Er der nogle kloge hoveder der kan forklarer mig det, selv om jeg er lidt tung idet :D
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: Ny fjernbetjening

Indlæg af Peter BJ »

Hej

Lyder meget dyrt. Der er dog flere der tilbyder det til en helt anden pris.

Denne er bare et eksempel, søg selv på google. :D

https://www.mrspecialservice.dk/Mercedes-N-gler.html
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
kølig
Indlæg: 21
Tilmeldt: 6. jul 2019, 23:31

Re: Ny fjernbetjening

Indlæg af kølig »

Hej Peter tak. Men det besvarer ikke mit spørgsmål ?. Er der ingen der ved noget :?
Kramnik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. dec 2017, 11:25

Re: Ny fjernbetjening

Indlæg af Kramnik »

Et meget sent svar, men måske andre kan få lidt gavn af det.

Din nøgle skal kodes til din startspærre, som sidder i tændingslåsen. Det med stelnummeret er noget sludder, men når Mercedes bestiller en nøgle hjem, bestiller de en færdigkodet nøgle, der allerede er kodet til din startspærre - for at kunne det skal de bruge dit stelnummer (og dine penge).

Når andre som f.eks. jeg selv, laver en nøgle til din bil, udlæser vi data fra din startspærre, "knækker" passwordet og koder en ny nøgle ud fra de data. Betydeligt mere arbejde, men det kan gøres meget billigere end de - op til 3200.- Mercedes tager for nøglen.

Jeg koder nye nøgler til de fleste MB for 600.-
Besvar