Hakker i gearskifte

Alt vedrørende teknik
Besvar
Frankzter
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. jan 2021, 14:45
Geografisk sted: Kolding

Hakker i gearskifte

Indlæg af Frankzter »

Hej Alle,
Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, har næsten skiftet alt på min Mercedes Ml 320 cdi fra 2006 der har rundet 330 tkm. :D
Jeg har igen det problem at den Hakker i gearskifte ikke altid, men mest når jeg ikke giver så meget gas..
Den har ny Turbo, Indsugningsmanifole, oliekøler, katalysator, partikelfilter, Plade i gearkasse, skyldet osv...
Jeg har læst mange forskellige løsninger i forskellige forums, og overvejer at skifte EAG- ventil, nye dyser, få indstillet gearkassen manuelt, men er det det rigtige og hvor skal man starte...det skal lige siges min kone er ved at give op... :cry:.
Er der evt. ender kender til problemet, kommer også gerne forbi for at give en prøve tur.
Venlig hilsen
ebbe
Indlæg: 30
Tilmeldt: 9. sep 2019, 07:50

Re: Hakker i gearskifte

Indlæg af ebbe »

du kan skifte i vildskab uden den rigtige tester og mekaniker!

2 dømte min r320 v6'er med problemer med defekt kæde og sikkert balance-aksel - alene fejlsøgningen kostede nogle trælse af de lange

Andre mekanikere kender bedre maskinen og er skarpere i fejlsøgningen ;)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hakker i gearskifte

Indlæg af BWJ »

Hvordan hakker i gear ??, skifter den mellem gear, eller sætter den ud i et gear ??
ZOOM ZOOM.
Frankzter
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. jan 2021, 14:45
Geografisk sted: Kolding

Re: Hakker i gearskifte

Indlæg af Frankzter »

Det er som om den sætter ud 2-3 gange lige før eller i gear skifte. Men det er ikke altid, man skal langsomt næsten uden gas finde problemet mellem 2000-2300 omdrejningen, det er heller ikke sikkert hvilket gear det er, nogle gange kan jeg ikke få den til det.
Har lige skiftet ega ventil og dyser det hjalp ikke desværre...!
Besvar