Hæve bilen med større hjul

Alt vedrørende teknik
Besvar
staale

Hæve bilen med større hjul

Indlæg af staale »

Hej, jeg har en s212 fra sidst i 2014, faceliftet model. E350 4-matic blutech diesel. Jeg bor på landet med dårlige veje, og jeg har skrabet bunden på bilen et par gange, fordi vejen buler op på midten. Jeg har desværre ikke luftundervogn. Er der nogen, der ved, om man kan sætte højere fjedre i forenden, eller give den et sæt jul med større diameter, for at få den lidt højere op fra vejen med mere frihøjde?
Jolars

Re: Hæve bilen med større hjul

Indlæg af Jolars »

Hej Staale.

Hvis den evt er sænket kan du jo montere originale fjedre. Der er mange der sælger forskellige typer af fjedre på nettet, tjek højden på dine egne og sammenlign så på de forskellige hjemmesider.
Større dæk vil nok ikke give meget frihøjde, da du kun må øge/formindske dæk størrelse med 3 % da der er abs bremser på. Du vil også få en helt vild misvisning på speedometeret.
Om man kan få monteret højere fjedre kan MB nok svare på, tænker det kan give problemer med de forskellige indstillinger/vinkler på undervognen.
Håber du kan bruge svaret.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
staale

Indlæg af staale »

Tak for svaret. Hvordan ser man, om den er med sportsundervogn eller standart? Jeg har købt den brugt.
Jolars

Indlæg af Jolars »

Hej Staale.

Du kan ringe 33785550 eller en mail til
cs.dnk@cac.mercedes-benz.com
Der kan du få en udskrift med alt udstyret på bilen fra ny, så må du arbejde videre derfra.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
staale

Indlæg af staale »

Tusind tak, det vil jeg gøre.
Besvar