W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Alt vedrørende teknik
Frankenthaler
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. maj 2021, 15:25
Geografisk sted: Aarhus

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Frankenthaler »

Hej flychr. Endnu en gang tak for et indlæg. Jeg tror, at det er klassiske håndbremsebakker bag. Ville man ikke høre skurren eller andet, hvis de hænger eller noget er i klemme? Vi tjekker det.

Opdatering :

Hej igen i forum'et. Efter en sommerpause med ferie fortsætter indsatsen.
Før sommer fik bilen skiftet støddæmpere og bærearme foran, desværre uden nævneværdig effekt. Desuden nogle justeringsbolte til stræberarmene at skrue og justere på. Det hjalp så lidt, men alt for lidt.
Bilen trækker stadig for meget til højre.
Jeg er bekymret for om bilen kan synes med det, og vi forsøger stadig at afhjælpe det.

Så flere ideer og input her inde ville være dejligt.

Er der ikke flere der har prøvet at w204'ere kører skævt ? Når man spørger hos værksteder og mercedesfolk får man både ja og nej. Og fra opgivenhed til at man skal prøve sig frem næsten i blinde med forskelligt. Hvad har de tænkt i Sindelfingen og Stuttgart? Det er jo Mercedes ... ! Laver de ikke alle biler så de kan køre lige ud ? Småtrækken til siden og en glad synsmand kan måske accepteres, men jeg undrer mig og funderer over, hvor mange der kører rundt derude med konstant bevågenhed og greb om rattet ...

Mvh.
Mercedes-Benz C180 Avantgarde sedan, W204
Indregistreret første gang 30. november 2011 i Frankenthal, Rheinland-Pfalz, Tyskland
Import til Danmark i 2016.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af BWJ »

Frankenthaler skrev: 20. sep 2021, 17:59 Hej flychr. Endnu en gang tak for et indlæg. Jeg tror, at det er klassiske håndbremsebakker bag. Ville man ikke høre skurren eller andet, hvis de hænger eller noget er i klemme? Vi tjekker det.

Opdatering :

Hej igen i forum'et. Efter en sommerpause med ferie fortsætter indsatsen.
Før sommer fik bilen skiftet støddæmpere og bærearme foran, desværre uden nævneværdig effekt. Desuden nogle justeringsbolte til stræberarmene at skrue og justere på. Det hjalp så lidt, men alt for lidt.
Bilen trækker stadig for meget til højre.
Jeg er bekymret for om bilen kan synes med det, og vi forsøger stadig at afhjælpe det.

Så flere ideer og input her inde ville være dejligt.

Er der ikke flere der har prøvet at w204'ere kører skævt ? Når man spørger hos værksteder og mercedesfolk får man både ja og nej. Og fra opgivenhed til at man skal prøve sig frem næsten i blinde med forskelligt. Hvad har de tænkt i Sindelfingen og Stuttgart? Det er jo Mercedes ... ! Laver de ikke alle biler så de kan køre lige ud ? Småtrækken til siden og en glad synsmand kan måske accepteres, men jeg undrer mig og funderer over, hvor mange der kører rundt derude med konstant bevågenhed og greb om rattet ...

Mvh.
Prøv en enkelt ting, og det er uanset om der er omløbsretning eller ej, prøv lige at bytte rundt på forhjulene.
OBS. kan ikke se at du har fået styr på forfjedre, og set i lyset af dine øvrige forsøg, er 2 nye forfjedre ikke den store udskrivning.
ZOOM ZOOM.
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Kjensen »

Har du et reservehjul, stålfælg, som du kan prøve at montere højre for?
Har I haft fokus på bøsninger mm i bag? (er der forskel på, acc og de-acc?)
Frankenthaler
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. maj 2021, 15:25
Geografisk sted: Aarhus

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Frankenthaler »

God aften, tak for indlæg.

BWJ; der har været 2 sæt andre hjul på uden det hjalp. God ide. Vi kan prøve kun at bytte forhjulene. Hvis det hjælper så er det da dejligt en tid. Det går det vel/måske galt igen når der udskiftes dæk eller byttes sommer-vinter?
Fjedre er tjekket. Flere herlige måske nemme ting er tjekket inden vi greb til udgifterne med nye støddæmpere og bærearme.

Kjensen: vi har prøvet med andre alu-fælge. Et af dem bruger jeg som reservehjul. Der er også et nødhjul, men..
Jeg ønsker at vi kigger meget mere på bagtøjet, bøsninger osv.
Acceleration, deceleration- det er lige galt.

Jeg beklager, hvis det virker som om jeg skyder jeres gode forslag ned. Det er ikke meningen. Det er skønt med svar, ideer og forslag herinde. Tak.
Men jeg synes bare, at vi har prøvet så meget allerede.

Hvad siger i til udskiftning af tandstang?

Og igen ; Er der ikke flere der har prøvet at w204'ere kører skævt ?
Og hvad blev der gjort?

Mvh.
Mercedes-Benz C180 Avantgarde sedan, W204
Indregistreret første gang 30. november 2011 i Frankenthal, Rheinland-Pfalz, Tyskland
Import til Danmark i 2016.
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Peter BJ »

Hej

Bare en vild tanke..: Kunne det være servostyringen der ikke er i orden, og prøver at 'hjælpe' bilen mod højre?
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Bent »

endnu en vild tanke - er du sikker på, at højre baghjul trækker lige så meget som venstre baghjul ?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af BWJ »

Bent skrev: 21. sep 2021, 19:32 endnu en vild tanke - er du sikker på, at højre baghjul trækker lige så meget som venstre baghjul ?
:shock: :shock: :shock:
Der er ikke 100% spær på bagtøj :lol:
ZOOM ZOOM.
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Eje2970 »

En anden vild tanke --- rust i bagbro/ophæng. Så for nogle år siden at der i tyske MB forum dukkede nogle tilfælde op hvor bagbroen var rustet helt eller næsten helt løs.

Mener dog det var på den ikke facelifted model.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Frankenthaler
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. maj 2021, 15:25
Geografisk sted: Aarhus

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Frankenthaler »

Hej.
Mange tak for input. Det glæder mig.

@Peter BJ
Værksteder har ikke bemærket nogen fejl ved servostyring.

@Eje2970
Nej, bilen er tidligere undervognsbehandlet og bunden ser meget fin ud.

En del - værksted og deres netværk - siger, at fænomenet er udbredt og kendt hos mange W204, at bilen trækker til den ene side, til højre. I England trækker de til venstre..
Kun herinde har jeg ikke hørt fra nogen med samme problem, og hvad man evt. har gjort ved det, eller man lever med det. Er der et andet forum end 'Teknik' jeg skal prøve at skrive i ?

Mvh.
Mercedes-Benz C180 Avantgarde sedan, W204
Indregistreret første gang 30. november 2011 i Frankenthal, Rheinland-Pfalz, Tyskland
Import til Danmark i 2016.
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Peter BJ »

Hej.

Der er flere Mercedes-grupper på Facebook. Jeg er fx. med i denne gruppe, der er ret aktiv: https://www.facebook.com/groups/850706351743296
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Frankenthaler
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. maj 2021, 15:25
Geografisk sted: Aarhus

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Frankenthaler »

@Peter BJ

Tak :) .

Mvh.
Mercedes-Benz C180 Avantgarde sedan, W204
Indregistreret første gang 30. november 2011 i Frankenthal, Rheinland-Pfalz, Tyskland
Import til Danmark i 2016.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af BWJ »

At det skulle være et kendt fænomen løser jo ikke problemet.
Hvis man bare tager til takke med den udmelding, så giver det jo ikke mening at betale xxxx kr. for noget der ikke kan løses. :roll:

Tror heller ikke man kommer langt med den forklaring, hvis det bliver opdaget til syn.

Om igen.
ZOOM ZOOM.
JakeW213
Indlæg: 46
Tilmeldt: 30. maj 2020, 08:01

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af JakeW213 »

Hvorfor har du ikke ladet handlen gå tilbage? Man kan da undre sig når du opdager denne fejl 1 1/2 måned efter købet. Hvis det er noget der er opstået på den tid(så har den kørt i x antal år uden problemet og så er det opstået mens du har haft den?) det lugter af at den har haft den fejl da du købte den og så har forhandler forsøgt at hjælpe dig alt imens tiden er gået og nu er muligheden for at lade handle gå tilbage forbi-passet.

Nu står du med et køretøj der trækker til den ene side og den officielle udmelding er: lev med det, det kan ikke fikses

Du kan jo ikke sælge den med en sådan fejl… hold kæft en lorte situation
Billede
Nuværende bil : Mercedes-Benz E220d (W213) 2016—>Galleri https://www.bilgalleri.dk/galleri/4110 ... garde_w213
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af BWJ »

JakeW213 skrev: 8. nov 2021, 14:07 Hvorfor har du ikke ladet handlen gå tilbage? Man kan da undre sig når du opdager denne fejl 1 1/2 måned efter købet. Hvis det er noget der er opstået på den tid(så har den kørt i x antal år uden problemet og så er det opstået mens du har haft den?) det lugter af at den har haft den fejl da du købte den og så har forhandler forsøgt at hjælpe dig alt imens tiden er gået og nu er muligheden for at lade handle gå tilbage forbi-passet.

Nu står du med et køretøj der trækker til den ene side og den officielle udmelding er: lev med det, det kan ikke fikses

Du kan jo ikke sælge den med en sådan fejl… hold kæft en lorte situation
Men da han har reklameret inden der var gået 6 mdr. fra køb, er fejlen omfattet “formodningsregelen” som omhandler, at fejl der viser sig inden for de første seks måneder efter købet, antages at være til stede ved købstidspunktet, medmindre sælger kan sandsynliggøre andet.
Det betyder at fejlen skal udbedres for forhandlers regning.
Og det kan kun gå for langsomt
ZOOM ZOOM.
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: W204 trækker meget til højre. "Alt" prøvet, søger input

Indlæg af Bent »

Jeg tænker lidt på dit problem - trækker bilen til højre når bilen accelerere lidt eller meget, - eller når bilen motorbremser - eller når der bremses
Besvar