Min veninde har en ml 320 CDI fra 2007 som driller.
Jeg har lige skiftet indsugningsmanifolde og turbo på den men den har flere problemer.
1. Anlæg/radio tænder og slukker inden for 5-10 sekunder.
Jeg har bestilt et optisk bypass stik så jeg kan koble tlf. Modul fra og teste om den så vil tænde radioen og ellers så prøve at koble GPS modul, tale modul osv. fra, indtil radioen tænder og forbliver tændt.
Jeg ved ikke om det er rigtigt at gøre sådan men det har jeg læst, på et amerikansk eller engelsk skrivende Mercedes forum, at man kan fejlfinde sådan. Men jeg er åben for indput.
2. Den taber strøm om natten.
Jeg har målt batteri som blev skiftet i maj til et nyt agm batteri og lader det helt op og målt sekundær batteri(lille MC batteri ved siden af det store batteri under passager sæde) og begge er på over 13 volt når de er ladet op. Bilen lader fint.
Alarmen starter nogle gange. Det er en eftermonteres Defa alarm. Jeg tænker at den måske registrerer strømtab.
Nogle gange starter den 2 min efter bilen er låst og andre gange går der flere timer( så man når at tage tøjet af og gå i seng for at fare op og få tøj på og ud og slukke alarm) så parkeres med åben dørlåse
Delphi tester siger at pinch modul til vinduerne er korsluttet i begge bagdøre. Det kan måske også udløse alarm. Jeg har læst om sirene moduler på Mercedes hvor batterierne slipper syre ud på print som laver ballade, men det er efter monteret Defa alarm.
Men vinduerne fungerer fint og stopper selv i top og bund og virker på autoluk.
Den summer fra motorrummet når nøglen er taget ud så der er måske nogle relæer der ikke slår fra.
3. Den gonker fra højre forhjul og den har fået ny dæmper og bære kugle der og larmer lidt fra venstre side og rat sidder skævt. Jeg har hevet og flået i den med hjulene løftet på lift og på kørebanelift og flere har kigget på den, blandt andet Gørløse, men ingen har kunne finde fejlen.
Når jeg løsner kødben i begge sidder foran så kan jeg se at den venstre dæmper gerne vil trykke mere ned end højre dæmper.
Det er som om at de to fordæmpere ikke er enige om hvor meget de skal trykke og jeg kan måle forskel fra luft pude og ned til beslag.
Så jeg tænker at det måske er luft undervognen der driller. Måske er det en sensor eller lign som driller.
Den siger pfiffttttt meget højt, som om den lukker luft ud, når man åbner og lukker en dør med nøglen ude. Og når man kører med åbne vinduer så kan man også nogle gange høre at den siger pfiffttttt når man kører ved lav fart og bremser.
P sensorer virker også kun når de har lyst og kommer med nogle sjove bip når man mindst har brug for det. Dels når man kører bag en bil. Men sjældent når jeg skal parkere.
Jeg har slettet fejl i alle menuer og grupper på Delphi tester for der var fejl med lav spænding fordi at den har været flad så tit. Der sidder stik til lader så den kommer til lader når den er hjemme og når den er på værkstedet.
Jeg er meget åben for indput og gode ideer.
Eller hvis der er en som har en tester som kan snakke mere med affjedring og Command enhed end min Delphi tester kan, så kunne det måske også være en hjælp.