Tikkelyde fra motor

Alt vedrørende teknik
Besvar
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Tikkelyde fra motor

Indlæg af LarsK »

Har for kort tid siden erhvervet en Mercedes E220d fra 2017, der har gået ca. 175.000 km. Alle service er overholdt og bilen har for 2 måneder siden fået udført et service B ved et aut. værksted.

Bilen kører fint og trækker jævnt og uden problemer, men jeg kan i visse tilfælde høre en meget svag nærmest tikkelyd ved motoren. Det er primært hvis jeg eksempelvis kører 80 km/t og slipper speederen. Jeg kan ikke høre det når bilen står i tomgang eller sejtrækker. Når det er mest tydeligt minder det lidt om svag tændingbanken. Jeg har prøvet at give bilen en omgang Bell Add dieselrens og efterfølgende dieseladditiv fra Lindemann uden ændring af lyden.

Giver ovenstående anledning til noget jeg skal have undersøgt?

Lars
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Tikkelyde fra motor

Indlæg af BWJ »

LarsK skrev: 29. aug 2021, 13:19 Har for kort tid siden erhvervet en Mercedes E220d fra 2017, der har gået ca. 175.000 km. Alle service er overholdt og bilen har for 2 måneder siden fået udført et service B ved et aut. værksted.

Bilen kører fint og trækker jævnt og uden problemer, men jeg kan i visse tilfælde høre en meget svag nærmest tikkelyd ved motoren. Det er primært hvis jeg eksempelvis kører 80 km/t og slipper speederen. Jeg kan ikke høre det når bilen står i tomgang eller sejtrækker. Når det er mest tydeligt minder det lidt om svag tændingbanken. Jeg har prøvet at give bilen en omgang Bell Add dieselrens og efterfølgende dieseladditiv fra Lindemann uden ændring af lyden.

Giver ovenstående anledning til noget jeg skal have undersøgt?

Lars
Der er ikke noget at bekymre sig om, nb. prøv at slukke for dit climaanlæg.
ZOOM ZOOM.
MichaelBSKristensen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. feb 2024, 10:16

Re: Tikkelyde fra motor

Indlæg af MichaelBSKristensen »

Hejsa.
Halvvejs henne i videoen +- beskriver han en konstant tikkelyd😊
https://youtu.be/ugeMKdy0iKg?si=yqMGvgE2q9SX88pp

Mvh. Michael.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Tikkelyde fra motor

Indlæg af jensen »

Tror nu en mercedes fra 17 kører 654 motor
Besvar