1999 W 210 e 300 td
For mange år siden mener jeg at have hørt, at man ikke så gerne skal oplade batteri monteret i bilen uden at afbryde den ene pol på batteriet.
Nå så jeg løsnede bolten, “der sidder ved højre bagsædepassager venstre hæl”, for derefter at fjerne den kabelsko
med -ledningen fra batteriets negative pol, hvilket jeg glemmer.
Så lader jeg batteriet op med en CETK MULTI XS 4003, der går 1-3 timer, så er der stadig kun lys i de første 3 “lamper” (batteriet var ikke særlig afladet kontroldisplay i bagagerum viste 12,0 V før opladningen startede).
Så opdager jeg, at jeg ikke havde afbrudt den negative ledning, møtrikken var godt nok fjernet, men kabelskoen hvilede stadig på gevindet. Derefter slukker jeg opladeren på vægkontakten, fjerner kabelskoen med negativledningen og tænder for opladeren igen. Efter et par timer er batteriet opladet til 12,7 V og negativ ledningen sættes på igen.
Næste dag kører jeg til tankstationen og får tanket op, når jeg kommer hjem tænder kabinelyset ikke, når dørene åbnes, men når man tænder manuelt for dem med knapperne oppe i loftet, kan man tænde og slukke kabinelyset. Men med kabinelyset tændt manuel, slukker det ikke efter det normale tidsforløb, når dørene lukkes.
Hvad sker der? Har jeg ødelagt noget følsomt elektronik, eller er der bare sprunget en sikring?
Vh lolk
Kabinelys efter opladning af batteri
Re: Kabinelys efter opladning af batteri
Øhh, min tændte kun kabinelyset når det var mørkt (lyssensor bestemmer) og du har prøvet om aftenen ??
ZOOM ZOOM.
Re: Kabinelys efter opladning af batteri
Hej BWJ.
Tak for svar.
Ja og min tændte bare jeg næsten tænkede på at åbne eller lukke dørene.
Vh lolk
Tak for svar.
Ja og min tændte bare jeg næsten tænkede på at åbne eller lukke dørene.
Vh lolk
Re: Kabinelys efter opladning af batteri
Nå jeg tlf min mekaniker, som forslog: lås bilen, tag kablet af batt, lad bilen stå såden i 3-5 min og sæt kabel på igen.
Vupti så virkede alt igen.
Vh lolk
Vupti så virkede alt igen.
Vh lolk