Side 1 af 1

2. gear

: 27. okt 2021, 21:31
af ha
Hej
e220 s212
Har forsøgt at søge et lignende problem frem uden held.
I 2. gear kan den finde på engang imellem - især ved ekstra træk/acceleration - at lave et enkelt "hak". Som om den vil skifte til 3. gear men fortryder.
Har kørt knap 300.000 km.
Fik den skyllet mm. ved godt 200.000 km og skifter olie for hver 50.000 km.
Hvad kan det være?

Re: 2. gear

: 28. okt 2021, 07:45
af Jolars
Prøv at kigge her.

Jolars

Re: 2. gear

: 28. okt 2021, 19:21
af ha
Øøh - det må du forklare nærmere, hvad jeg skal få ud af

Re: 2. gear

: 28. okt 2021, 20:09
af BWJ
ha skrev: 27. okt 2021, 21:31 Hej
e220 s212
Har forsøgt at søge et lignende problem frem uden held.
I 2. gear kan den finde på engang imellem - især ved ekstra træk/acceleration - at lave et enkelt "hak". Som om den vil skifte til 3. gear men fortryder.
Har kørt knap 300.000 km.
Fik den skyllet mm. ved godt 200.000 km og skifter olie for hver 50.000 km.
Hvad kan det være?
Det kan sagtens være kontaktpladen i gearkassen som Jolars henviser til, i kontaktpladen sidder alle magnetventilerne (solenoider) som styrer de forskellige gearskift, dog plejer det at være lock-up ventilen der sidder i samme plade, som fejler.

Re: 2. gear

: 29. okt 2021, 12:04
af ha
Tusind tak for svar.
Er det en stor operation?
Vh
Helge

Re: 2. gear

: 29. okt 2021, 12:27
af BWJ
ha skrev: 29. okt 2021, 12:04 Tusind tak for svar.
Er det en stor operation?
Vh
Helge
Med lift eller grav, og lidt godt værktøj er det vel omkring 3 timer med indbyggede kaffepauser, hvis man skal rode under bilen med donkraft og bukke - så lad være. - men skift både plade og lock-up når låget er af :)
Proff værksted bruger ca. det halve :lol:

Re: 2. gear

: 29. jun 2022, 10:54
af Harritso
Hej Helge - prøvede du at skifte "lock-up" ventilen - og hvis ja, hjalp det?

Re: 2. gear

: 29. jun 2022, 15:42
af ha
Hej
Næ jeg har lært at leve med det. Det er ikke så tit, den gør det og det bliver ikke værre.