E class Coupe w207 2 nøgler defekte???

Alt vedrørende teknik
Besvar
aircooled
Indlæg: 56
Tilmeldt: 7. feb 2016, 13:27

E class Coupe w207 2 nøgler defekte???

Indlæg af aircooled »

Hej alle
I sidste uge ville min E class Coupe w207 2010 ikke starte, intet skete ved at dreje nøgle rundt i tænding, dvs ratlås ikke åbnet og kunne ikke tages ud af P i automart gear. Fjernbetjening virkede, og der var masser af strøm på batteri. Prøvede endda med booster.

Fik fat i min ekstra nøgle og bilen startede og har virket en uge, nu er samme problem med den anden ekstra nøgle....
2 nøgler defekte, batterier er checket og virker begge to på fjernbetjening til døre lås.

Noget helt andet?

Tak og hilsen Per
lolk
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19. nov 2017, 11:56
Geografisk sted: Billund

Re: E class Coupe w207 2 nøgler defekte???

Indlæg af lolk »

Hej Per.
Noget lignende var jeg udsat for med min w210 e 300 td aut 1999, men jeg kunne kun sætte nøglen i, men ikke dreje rundt og selvfølgelig ikke få aut gear ud af P. Med min extra nøgle kunne jeg dog godt, men kun et par gange, så virkede den heller ikke.
Der skulle en ny tændingslås til, og den ene nøgle blev kodet om, samt der blev købt en ny extra nøgle alt ved Hessel Vejle, pris 9040 kr og for extra nøgle (den gamle extra nøgle kunne ikke omkodes) 1792 kr.
Vh lolk
aircooled
Indlæg: 56
Tilmeldt: 7. feb 2016, 13:27

Re: E class Coupe w207 2 nøgler defekte???

Indlæg af aircooled »

Mange tak Lolk.
Ja en mine teorier også.
Dog er jeg nu mere mod at det er ESL låsen der fejler, ser dette er en kendt fejl.
Når jeg blot sætter nøgle i, giver den et par click som indikere strøm til ESL modul, men det låser ikke op.
Og desværre er den stoppet med ratlås aktiveret, som gør det noget mere besværligt.
Har læst at det ofte er el motor inde i ESL modulet.
Hilsen Per
CLK 500 Kleemann stage 3 tun
C320 cdi 4Matic
lolk
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19. nov 2017, 11:56
Geografisk sted: Billund

Re: E class Coupe w207 2 nøgler defekte???

Indlæg af lolk »

Hej Per.
Ja måske noget andet med din, min gav ikke et klik når nøglen blev sat i, men den blev selvfølgelig i P på aut gear, så vi måtte slæbe den ud af garagen og op på en autohjælpbil for at få den på værksted.
Vh lolk
Besvar