KeyLess go driller efter batteriskift i nøgle

Alt vedrørende teknik
Besvar
beardmann
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. nov 2015, 21:56

KeyLess go driller efter batteriskift i nøgle

Indlæg af beardmann »

Hej

Min C217/W222 S-Klasse har keyless go, og det har virket fint i næsten to år... jeg begyndte at få besked om at batteriet skulle skiftes i min nøgle... så det gjorde jeg... men desværre har den været "underlig" lige siden.. den vil ikke altid låse døren op når man tager i håndtaget... den vil ikke altid låse døren når man forsøger at trykke på håndtaget...
Jeg kan dog låse og låse op for bilen med nøglen... men et par gange har jeg oplevet at den efter jeg kommer ind i bilen og trykker på "Start/Stop" siger den at den ikke kan finde nøglen... jeg skal så trykke lås/lås-op på nøglen og så vil den godt starte...
Meget underligt... nøglen lyser fint når jeg bruger den.. jeg har skiftet mellem mine to nøgler og forskellige batterier, men det har ikke løst problemet...
Jeg kører lige p.t. ikke helt vild meget i bilen, så har også prøvet at have en lader på bilen for at lade batteriet helt op... men gør umiddelbart ingen forskel... Har også forsøgt at bruge nøglen i låsen og trykke på lås/lås-op med tænding på bilen, fordi jeg læste et sted at det kunne hjælpe, men måske jeg gør det forkert?
Der er ingen fejl på bilens kombi-instrument...

Skal til service om et par måneder, men tænkte at der måske var nogle kloge hoveder her som kendte til problemet?

/B
---
2015 C217 S500
2013 W212 E63S
2008 W164 ML63
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: KeyLess go driller efter batteriskift i nøgle

Indlæg af BWJ »

har du startet den ved at trykke med nøglen på start stop ?
ZOOM ZOOM.
beardmann
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. nov 2015, 21:56

Re: KeyLess go driller efter batteriskift i nøgle

Indlæg af beardmann »

Øhh ja, men hvorfor skulle det gøre en forskel? (hvilket det ikke gør) :-)

Jeg har også prøvet at starte bilen ved at pille start-stop knappen ud og starte den med alm. nøglen, hvilket også virker fint...

Men den bliver ved med at virke sporadisk som beskrevet.. ret træls, men nu må vi se hvad de kloge hoveder hos Hessel siger til det når den skal til service en gang...

/B
---
2015 C217 S500
2013 W212 E63S
2008 W164 ML63
Besvar