Aktivering af CarPlay uden Hermes / sim i ny e-klasse ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
molsson
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. nov 2020, 09:28

Aktivering af CarPlay uden Hermes / sim i ny e-klasse ?

Indlæg af molsson »

Hejsa,

jeg har for et par dage siden modtaget en spritny E220d stationcar - det er en smuk og dejlig vogn.
Dog har MB - grundet chipmangel - ikke kunnet installere Hermes modul / sim kort i bilen og det betyder, at jeg ikke selv kan købe / installere software - så jeg er p.t. uden Apple CarPlay hvilket driver mig til vandvid.

Jeg har ikke kunnet få et godt svar ud af forhandleren endnu så jeg ville lige høre om der er nogen herinde der ved om Mercedes bør kunne aktivere funktionen uden Hermes modul / sim via OBC porten eller lign ?
JakeW213
Indlæg: 46
Tilmeldt: 30. maj 2020, 08:01

Re: Aktivering af CarPlay uden Hermes / sim i ny e-klasse ?

Indlæg af JakeW213 »

Hvad jeg kan læse på andre forums så kan apple carplay godt køre uden hermes modul - det er mercedes egne online funktioner som ikke vil virke uden hermes modulet. Spørgsmålet er så hvorfor Mercedes ikke har aktiveret det hos dig. Jeg mener apple carplay er en tilkøbs-funktion. Har du krydset af ved apple carplay da du bestilte den?

Du burde kunne få det installeret hos Mercedes efterfølgende, men det vil muligvis koste penge hvis du da ikke allerede har betalt for det(krydset af ved bestilling)

Tillykke med vogntøjet uanset :D
Billede
Nuværende bil : Mercedes-Benz E220d (W213) 2016—>Galleri https://www.bilgalleri.dk/galleri/4110 ... garde_w213
Besvar