S213: sideruder kører pludselig ned

Alt vedrørende teknik
Besvar
Ibsen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9. mar 2018, 17:51

S213: sideruder kører pludselig ned

Indlæg af Ibsen »

Hejsa,

Lige nu har jeg en reklamation i gang hos Mercedes på en E220d S213 som man ikke rigtig kan finde ud af. Derfor spørger jeg lige her, om nogle har oplevet samme fejl.

Mine sideruder har en gang for 2 år siden og nu igen for en gang for en uges tid siden, selv låst bilen op og kørt alle fire sideruder ned. Den første gang stod bilen 30 m fra huset hvor nøglen lå og senest i min garage, hvor nøglen lå inde i huset ca. 5 meter fra bilen (i fugleflugt-linje).

For at rulle vinduerne op eller ned med fjenrbetjeningen, skal knappen på fjernbetjeningen holdes inde i ret lang tid og man skal hen helt til bilen i en afstand på max. ca. 2 m før der er "forbindelse". Det kan ikke være fjernbetjeningen der gør det.

En anden Mercedesforhandler siger at de har haft et enkelt eksempel på det samme, men det skyldtes at kunden gik med nøglen i lommen.

FDM kender kun til nogle VW-modeller der fik skiftet dørmoduler fordi de gjorde netop det samme.

Nogen der har hørt om det her på en MB?
JakeW213
Indlæg: 46
Tilmeldt: 30. maj 2020, 08:01

Re: S213: sideruder kører pludselig ned

Indlæg af JakeW213 »

Mon det kan være en remote forbindelse via mercedes me? Jeg har ikke hørt om det før… men ja den normale måde at åbne alle 4 døre(og soltag) kræver man er inde for 2 meter fra føredøren og fysisk holder åbneknappen nede i 5 sekunder

Du skal da være glad for at du har garage… hvis min gjorde det i løbet af i nat(jeg har soltag) så ville min bil være fuldstændig ødelagt da den står på gaden(og nu hvor vejret er så utroligt dårligt)
Billede
Nuværende bil : Mercedes-Benz E220d (W213) 2016—>Galleri https://www.bilgalleri.dk/galleri/4110 ... garde_w213
Ibsen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9. mar 2018, 17:51

Re: S213: sideruder kører pludselig ned

Indlæg af Ibsen »

JakeW213 skrev: 1. dec 2021, 19:41 Mon det kan være en remote forbindelse via mercedes me? Jeg har ikke hørt om det før… men ja den normale måde at åbne alle 4 døre(og soltag) kræver man er inde for 2 meter fra føredøren og fysisk holder åbneknappen nede i 5 sekunder

Du skal da være glad for at du har garage… hvis min gjorde det i løbet af i nat(jeg har soltag) så ville min bil være fuldstændig ødelagt da den står på gaden(og nu hvor vejret er så utroligt dårligt)
Min model kan ikke aktivere sideruderne fra Me-appen.
Besvar