Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Alt vedrørende teknik
Besvar
nielswm@outlook.com
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. jan 2021, 15:02

Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af nielswm@outlook.com »

Hej alle,

Er der nogen, der har erfaringer (gode eller dårlige) med at bruge Autobutler til at finde et værksted, der kan reparere Mercedes?

I mit tilfælde overvejer skal jeg have skiftet skiver og klodser på min B200

Med venlig hilsen,
Niels Werner Mortensen
Blidahpark 19 2th
2900 Hellerup
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af Jolars »

Hej Niels.

Der er ikke de store ben i at lave skiver og klodser, men der er mange forskellige kvaliteter af bremsedele og de billigste kunne måske finde på at bruge ringe produkter. Ingen erfaringer med autobutler, men der er mange små entusiaster ďer laver MB. Gørløse i Ølstykke er nu aut MB værksted og deres priser nu, kender jeg ikke. Jtc i Greve er yderst rimelig i pris og bruger originale dele, lånebil 200 pr dag. Der er også en i Herlev der kun laver MB, så prøv også google 🙂
Håber du kan bruge svaret alligevel.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
nielswm@outlook.com
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. jan 2021, 15:02

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af nielswm@outlook.com »

Hej Jolars,


Jeg kan helt klart bruge svaret, så tak for det. Jeg har også tænkt en del over det med kvaliteten af reservedele, så nu ser jeg, hvad jeg får sat i og googler det bagefter bare for at blive klogere.

Med venlig hilsen,
Niels Werner Mortensen
Blidahpark 19 2th
2900 Hellerup
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af BWJ »

Jolars skrev: 21. jan 2022, 16:21 Hej Niels.

Der er ikke de store ben i at lave skiver og klodser, men der er mange forskellige kvaliteter af bremsedele og de billigste kunne måske finde på at bruge ringe produkter. Ingen erfaringer med autobutler, men der er mange små entusiaster ďer laver MB. Gørløse i Ølstykke er nu aut MB værksted og deres priser nu, kender jeg ikke. Jtc i Greve er yderst rimelig i pris og bruger originale dele, lånebil 200 pr dag. Der er også en i Herlev der kun laver MB, så prøv også google 🙂
Håber du kan bruge svaret alligevel.

Jolars
Gørløse Autoimport ligger i Slangerup (og har gratis lånebil) :wink:
ZOOM ZOOM.
nielswm@outlook.com
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. jan 2021, 15:02

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af nielswm@outlook.com »

Hej Jolars,

Jeg tænker seriøst over det med kvaliteten af reservedele, men jeg tænker også, at Mercedes næppe laver sine egne skiver og klodser, men får dem lavet ude i byen. Jeg får sat skiver/klodser i foran på min B200 på mandag hos Carpeople i Gentofte, fordi jeg kender dem i forvejen, men jeg vil helt sikkert finde ud af, hvilket fabrikat de bruger. Hvis det ikke spiller, som jeg vil have det, bliver det JTC i Greve næste gang (med originale dele).



Med venlig hilsen,
Niels Werner Mortensen
Blidahpark 19 2th
2900 Hellerup
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af Jolars »

Hej Niels.

Download fx autodoc appen og indtast dit reg. Nr
så kommer der kun de stumper frem, som du kan bruge til din bil. Skiftede selv skiver og klodser på min w204 fra 2013. MB pris 9000 kr. Bosch og Brembo dele fra autodoc 1865 kr. Selv om man så evt. Skal betale for at få det skiftet, eller bruger et lille uautoriseret MB værksted er der ret mange penge tilbage til lånebiler.. 😊
Er din bil ny eller med garanti, ville jeg nok holde mig til aut. Værksted mht evt kulance senere. En smutter og så er der ingen kære mor. Det er selvfølgelig en temperamentsag. Jtc tager ca 650/time og MB 1650/time med originale dele, så hmm. Du får selvfølgelig så ikke rusttjek og vejhjælp med, dog skal de udføre karosseri kontrol hvert 2 år u/b da det er en garanti MB giver. Igen, det er jo dig der bestemmer..

God weekend.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
nielswm@outlook.com
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. jan 2021, 15:02

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af nielswm@outlook.com »

Garantien er lige udløbet, så jeg prøver med Carpeople mandag og næste gang nok JTC i Greve, som du nævnte.

Med venlig hilsen,
Niels Werner Mortensen
Blidahpark 19 2th
2900 Hellerup
nielswm@outlook.com
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. jan 2021, 15:02

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af nielswm@outlook.com »

Hej igen,

Jeg har får sat Brembo skiver og klodser foran på min B200 hos Carpeople i Gentofte. Det er mit første forsøg på service/reparation på et ikke-autoriseret værksted, Men Brembo kvaliteten burde være OK.


Med venlig hilsen,
Niels Werner Mortensen
Blidahpark 19 2th
2900 Hellerup
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af Jolars »

Hej Niels.

Jeg har ikke haft problemer med Brembo, hvad måtte du betale for det ?

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
nielswm@outlook.com
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. jan 2021, 15:02

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af nielswm@outlook.com »

Hej Jolars,

Jeg skal betale 4400 kr incl moms, hvilket er alt for dyrt, men nu havde jeg sagt ja inden jeg indhentede priser hos Autobutler. Så der er klart lærepenge i det her og næste gang bliver det JTC i Greve. Ved du tilfældigvis, hvad det ville have kostet hos JTC med orginale dele ?



Med venlig hilsen,
Niels Werner Mortensen
Blidahpark 19 2th
2900 Hellerup
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Rep af Mercedes vha. Autobutler.dk

Indlæg af Jolars »

Ja, det var tæt på aut.pris..nej, men prøv at ringe og få et bud 🙂

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Besvar