en sjov problem, er nu (måske) løst

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

en sjov problem, er nu (måske) løst

Indlæg af Bent »

Jeg har en w211 E320CDI V6 fra 2005. Jeg har i omkring 5 år haft et irriterende problem, med min bil. Jeg synes næsten alt har været prøvet og udskiftet - af Mercedes, - men fejlen var ikke til at finde.
Fejlen var, at ved temperatur under ca 15g C, havde bilen tit den fejl, - at det føltes som om der var luft i diesel tilførslen. Små irriterende ryk, ved lave omdrejninger.
Følgende er blevet udskiftet i de 5 år : Luftmassemåler (mågevingen over motoren), 3 sensorer, turbo og Converter

Det er nu 3 uger siden, at bilen har haft fejlen og jeg håber fejlen er løst.

Jeg har skiftet de 5 gummidutter som holder plastikskjoldet over motoren. i den forbindelse opdagede jeg, at afstanden mellem plastikskjoldet og oversiden af motoren, var næsten lig nul.
Jeg skruede de stålpløkker af som går op i gummidutterne og forøgede længden ved at lægge nogle spændskiver imellem, - herved løftes plastikskjoldet nogle få ekstra millimeter, over motoren

Vupti - fejlen med de små ryk, har nu været væk i godt 3 uger. Jeg forestiller mig, at plastikskjoldet har vibrereret ned på den sensor der sidder på oversiden af indsugningskassen og herved forstyr dens målinger

Mere skulle der åbenbart ikke til, for at motoren lavede de små ryk ved lave omdrejninger
ebbe
Indlæg: 30
Tilmeldt: 9. sep 2019, 07:50

Re: en sjov problem, er nu (måske) løst

Indlæg af ebbe »

det lyder ikke dumt...

Jeg moslede afdækningen ud imens den var startet op. Det gav helt klart en kortslutning - så den trange plads kan vel godt give en fejl til stel etc
Besvar