Montering af sædevarme s212

Alt vedrørende teknik
Besvar
Anboma
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. maj 2022, 07:22

Montering af sædevarme s212

Indlæg af Anboma »

Hej,
I min begejstring over at købe min første Mercedes, overså jeg en detalje. Der er ingen knapper til sædevarme…..
Er der én herinde der véd om det er “plug&play”, så man bare skal købe panelet med knapperne og koble ledningerne til?
Eller er det hele turen med at trække ledningsnet osv.
Eller kan det slet ikke lade sig gøre at “eftermontere” det?
Jeg er godt klar over at sæderne naturligvis skal være forberedt til det, men tænker mere på om ledningerne evt. er trukket fra fabrikken?
Mercedes-Benz E350 cdi 4matic s212.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Montering af sædevarme s212

Indlæg af BWJ »

Er du så heldig at du købte hos en forhandler, og det stod i salgsopstillingen at der var sædevarme ?
ZOOM ZOOM.
Anboma
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. maj 2022, 07:22

Re: Montering af sædevarme s212

Indlæg af Anboma »

Ja, det gjorde jeg og der stod i annoncen at der var sædevarme, men de skriver jo også altid “med forbehold for trykfejl/tastefejl”
Desuden er den købt som cvr bil.
Jeg hænger desværre selv på den, men overlever fint uden, dog er det nice to have😉
Mercedes-Benz E350 cdi 4matic s212.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Montering af sædevarme s212

Indlæg af BWJ »

Anboma skrev: 5. jun 2022, 07:28 Ja, det gjorde jeg og der stod i annoncen at der var sædevarme, men de skriver jo også altid “med forbehold for trykfejl/tastefejl”
Desuden er den købt som cvr bil.
Jeg hænger desværre selv på den, men overlever fint uden, dog er det nice to have😉
Det er med statsgaranti, at tastefejl/trykfejl ikke redder dem, også selvom det er cvr salg.
Fra FDM:
Ifølge Per Alkestrup, der er afdelingschef for FDMs Rådgivning, handler reklamationerne især om biler, der mangler udstyr, som køberen ud fra salgsannoncen har en berettiget forventning om følger med bilen. Det kan f.eks. være AC-anlæg, navigationsudstyr eller partikelfilter.
”Køber har i disse situationer betalt for noget, som han ikke har fået, og FDM kan her gå ind og hjælpe køberen til enten at få afslag i prisen eller få eftermonteret det manglende udstyr på sælgers regning,” forklarer Per Alkestrup.
ZOOM ZOOM.
Anboma
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. maj 2022, 07:22

Re: Montering af sædevarme s212

Indlæg af Anboma »

Okayyyy, det må jeg hellere grave lidt mere i så. Tak for oplysningen🙏🏻
Mercedes-Benz E350 cdi 4matic s212.
Anboma
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. maj 2022, 07:22

Re: Montering af sædevarme s212

Indlæg af Anboma »

Har netop fået svar fra FDM, og når der er tale om cvr salg, er der ingen form for reklamationsret, så som forventet står jeg selv med udgiften til eftermontering.
Derfor ønsker jeg stadigvæk at høre fra kompetente personer, om hvorvidt det er forholdsvis plug&play, eller om det er en større omgang.
Mercedes-Benz E350 cdi 4matic s212.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Montering af sædevarme s212

Indlæg af BWJ »

:? :cry:
ZOOM ZOOM.
Besvar