DVD navigation i bagagerummet på w211

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

DVD navigation i bagagerummet på w211

Indlæg af Bent »

Min navigation viser, at der ikke er nogen disk isat, - selvom der sidder en dvd i .
Det skyldes jo nok læseren der er defekt, - er der noget som kende et firma, der udfører reparation på disse ældre navigationsanlæg ?
DVD-kassetten i bagagerummet, har nr. A220 87 035 89 002
ole_s_c
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. jul 2022, 09:08

Re: DVD navigation i bagagerummet på w211

Indlæg af ole_s_c »

Om der tilbydes decideret reparation, ved jeg ikke.
Men har netop i forrige måned, fået udskiftet Head unit i min w251.

https://www.hilmars-audio.dk

Ved faktisk ikke om mit link er okay med adminstrator (håber jeg...).

Han (Klaus) er virkelig en audio nørd. Han brugte timer på at sidde og Google frem og tilbage, for at finde alle løsninger til mig. Og han giver bare ikke op.
Selv et uorginalt bakkamera, som sad i bilen ved køb og som ikke virkede, fik han op at køre.

Så er sikker på at han vil kunne hjælpe, om end med nogle fif til steder.
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: DVD navigation i bagagerummet på w211

Indlæg af Bent »

Mange tak - jeg skriver til Hilmers
ole_s_c
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. jul 2022, 09:08

Re: DVD navigation i bagagerummet på w211

Indlæg af ole_s_c »

Pøj pøj med det:)
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: DVD navigation i bagagerummet på w211

Indlæg af Bent »

Jeg har nu fået svar tilbage fra Hilmers - desværre kunne de ikke hjælpe.
Hilmers foreslog, at jeg skulle kontakte Munks Elektronik, - hvilket jeg har gjort. desværre kunne de hjælpe, da de ikke længere kunne skaffe reservedele.
jeg har efterfølgende skrevet til Mercedes Danmark, - hvad jeg så skulle gøre. Men de har åbenbart ikke "nået" at læse min mail.
Internettet har nogle brugte der kan købes til rimelige priser. Sælgerne er for det meste fra USA, og de vil ikke sælge til DK.

Så, jeg er desværre ikke kommet længere, med at få bilens navigation system repareret
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: DVD navigation i bagagerummet på w211

Indlæg af Jolars »

Hej Bent.

Prøv at give Gørløse I Slangerup et kald, de er dels aut MB og er kendt for at importere mange skadede MB, kan være de har stumper.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: DVD navigation i bagagerummet på w211

Indlæg af BWJ »

Bent skrev: 15. aug 2022, 20:20 Jeg har nu fået svar tilbage fra Hilmers - desværre kunne de ikke hjælpe.
Hilmers foreslog, at jeg skulle kontakte Munks Elektronik, - hvilket jeg har gjort. desværre kunne de hjælpe, da de ikke længere kunne skaffe reservedele.
jeg har efterfølgende skrevet til Mercedes Danmark, - hvad jeg så skulle gøre. Men de har åbenbart ikke "nået" at læse min mail.
Internettet har nogle brugte der kan købes til rimelige priser. Sælgerne er for det meste fra USA, og de vil ikke sælge til DK.

Så, jeg er desværre ikke kommet længere, med at få bilens navigation system repareret
Hvis ellers drevet virker, og CD kan lægges i og tages ud, så skulle du prøve en rense CD, det har virket på de gamle drev jeg har haft, det skal være den goe gamle med børster og rensevæske, det har altid virket for mig.
ZOOM ZOOM.
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: DVD navigation i bagagerummet på w211

Indlæg af Bent »

Navigation anlægget kan sagtens skyde disken ud, - jeg kan høre, at disken drejer også fint rundt.
Jeg har købt en speciel rense-disk, hvor der skulle dryppes et par dråber rense væske på, - desværre uden resultat.
Det som må være problemet, er at anlægget ikke kan læse disken og det resultat at der melder ud, at der ikke er nogen disk i anlægget.
Jeg tror det skyldes læseren - den som skal læse disken, der er galt med.
Jeg må prøver Gørløse, om de har nogle reservedele liggende eller om de kan reparerer
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: DVD navigation i bagagerummet på w211

Indlæg af BWJ »

Bent skrev: 16. aug 2022, 17:41 Navigation anlægget kan sagtens skyde disken ud, - jeg kan høre, at disken drejer også fint rundt.
Jeg har købt en speciel rense-disk, hvor der skulle dryppes et par dråber rense væske på, - desværre uden resultat.
Det som må være problemet, er at anlægget ikke kan læse disken og det resultat at der melder ud, at der ikke er nogen disk i anlægget.
Jeg tror det skyldes læseren - den som skal læse disken, der er galt med.
Jeg må prøver Gørløse, om de har nogle reservedele liggende eller om de kan reparerer
En gang er ikke nok, jeg har ofte kørt renseprocessen op til 4 gange før det spillede, og med rigeligt væske (det fordamper)
ZOOM ZOOM.
Besvar