Er glad for min W212 fra 2010.
Men pludselig reagere den ikke på nøglen - prøvede ekstranøglen, skiftede batteri på begge nøgler. Men stadig - ingen reaktion, dog kan jeg være heldig at det hele fungere, men tages nøglen ud, er den med næsten 100%sikkerhed, død igen.
Nogen der har en ide om, hvad i al verden det kan være?
Er det nøglerne? Er det låsen? Noget helt 3.? Kom fra det ene øjeblik til det andet. Der er massere strøm på batteriet.
Tændingslås W212 driller.
Re: Tændingslås W212 driller.
Det viser sig at være ESL (Electronic Steering Lock), der driller. Formentlig en lille og billig el-motor inde i låsen, som sandsynligvis er underdimensioneret, og ikke kan mere.
Hos MB bliver hele ESL'en skiftet. ESL koster over 4.000,-, dertil skal tillægges kodning og montering. Og det viser sig, at ESL er i restordre, så problemet er åbenbart ikke helt ualmindeligt.
Men er man fingernem kan man selv skifte el-motoren, som bare koster nogle få hundrede kroner, og kan købes på forskellige udlandske hjemmesider. Youtube har flere brugere, der viser hvordan. Som alternativ er der mange, der foreslår at købe en emulator, som sættes i stedet for ESL'en - så kan bilen køre, men har ikke længere ratlås.
Som quick-fiks kan man slå lidt på ESL'en og få den til at fungere et par gange, inden den SKAL udskiftes.
Hos MB bliver hele ESL'en skiftet. ESL koster over 4.000,-, dertil skal tillægges kodning og montering. Og det viser sig, at ESL er i restordre, så problemet er åbenbart ikke helt ualmindeligt.
Men er man fingernem kan man selv skifte el-motoren, som bare koster nogle få hundrede kroner, og kan købes på forskellige udlandske hjemmesider. Youtube har flere brugere, der viser hvordan. Som alternativ er der mange, der foreslår at købe en emulator, som sættes i stedet for ESL'en - så kan bilen køre, men har ikke længere ratlås.
Som quick-fiks kan man slå lidt på ESL'en og få den til at fungere et par gange, inden den SKAL udskiftes.
Re: Tændingslås W212 driller.
Det mener du vel ikke, motoren har så kørt upåklageligt i 2022-2010 = 12 år... underdimensioneret er vist lige at klage højt nok.. Hvis du har kørt 2 gange per dag har du aktiveret el-motoren 12*365*2 = 8.760 gange.
Godt du fandt lige YT videoer så du billigt kan reparere din enhed
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Tændingslås W212 driller.
Mon ikke du mener 365*4*12 = 17.520Bri_jac skrev: ↑16. sep 2022, 17:27Det mener du vel ikke, motoren har så kørt upåklageligt i 2022-2010 = 12 år... underdimensioneret er vist lige at klage højt nok.. Hvis du har kørt 2 gange per dag har du aktiveret el-motoren 12*365*2 = 8.760 gange.
Godt du fandt lige YT videoer så du billigt kan reparere din enhed

ZOOM ZOOM.
Re: Tændingslås W212 driller.
Du har jo ret, kørt bilen 2 gange, så er låsen aktiveret 4 gangeBWJ skrev: ↑17. sep 2022, 20:33Mon ikke du mener 365*4*12 = 17.520Bri_jac skrev: ↑16. sep 2022, 17:27Det mener du vel ikke, motoren har så kørt upåklageligt i 2022-2010 = 12 år... underdimensioneret er vist lige at klage højt nok.. Hvis du har kørt 2 gange per dag har du aktiveret el-motoren 12*365*2 = 8.760 gange.
Godt du fandt lige YT videoer så du billigt kan reparere din enhed![]()

W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader