9trins gearkasse problemer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Rasmus1313
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. okt 2022, 16:56

9trins gearkasse problemer

Indlæg af Rasmus1313 »

hej.
er der nogle af jer mercedes ejerer der kender til problemer , med 9trins gearkasse problemer, på en C220 , årgang 2018.
det skifter meget hårdt fra 2til 3gear -lidt fra 3-til4grar. især når den er kold. gearkasse har fået 2softvære opdateringer , det har hjulpet lidt og fået skiftet oile/filter ved 65000km- har nu kørt 92000km. mekkaniker siger at alt er ok -et autoriseret mercedes værksted- men gerkasse skifter stadig ikke godt nok. Er der nogle af jer , der har oplevet samme problemer og kender i et værksted/mekaniker der kan løse mit problem, på gerkassen.
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: 9trins gearkasse problemer

Indlæg af Bent »

først, - min bil har en 7-er, så man kan jo ikke sammenligne. Men et spørgsmål, begyndte problemet efter olieskift ?
Jeg får også skiftet olie for hver 60.000 km, - det er gennemskyldning jeg bestiller hos MB. Men er det ikke en dygtig mekaniker der er på, så bliver oliepåfyldningen ikke med den nøjagtige oliemængde - og temperaturen på gearkassen må ikke være for høj - resultatet kan så blive lidt hård gearskift.
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: 9trins gearkasse problemer

Indlæg af Bent »

lige en ekstra kommentar, - går ud fra, at det er der RIGTIGE olie, som er påfyldt - ikke en olie der ligner der ligner den RIGTIGE olie - eller en kopiolie, har sammen specifikationer
Besvar