kodning - importeret C220d - 2015

Alt vedrørende teknik
Besvar
Jakobh
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. nov 2022, 20:42

kodning - importeret C220d - 2015

Indlæg af Jakobh »

Hej

Jeg har købt en C220d 2015 - NTG5.2 - Dejlig bil :-)
Men som den nørd jeg er, er der et par ting der ikke er helt i orden :shock:
Om det er fordi den er importeret eller om der er rod i kodningen, ved jeg ikke.
Måske kan nogen hjælpe med svar.

Kan/skal Comand opdateres (Ikke kort, men selve Comand)
Den kan ikke bruge nødopkald, service eller info kald eller forbindelse til internet - Der er vist eSim i, men det er jo tysk i en importeret bil - Kan dette løses ?
Forbindelse til iPhone virker perfekt, men når Comand prøver internetdeling via iphone, så kan jeg se at den prøver at åbne forbindelsen, men det lykkedes ikke.
Mercedes Me - opdaterer ikke fra telefonen til bilen, og kan ikke aktivere tjenester (De er betalt) Kan det være den manglende forbindelse??
På et af billederne kan man se at netværk ikke ser korrekt ud (IP, DNS og VPN)
Billede

Håber at der er én ekspert der kan hjælpe :-)

VH

Jakob
Vedhæftede filer
mercedes_info_01.jpg
mercedes_info_02.jpg
mercedes_info_03.jpg
JakeW213
Indlæg: 46
Tilmeldt: 30. maj 2020, 08:01

Re: kodning - importeret C220d - 2015

Indlæg af JakeW213 »

Du kan få en firmware opdatering til comand, men det er ikke sikkert at en officiel mercedes forhandler vil gøre det(de kan endda sige at det ikke kan lade sig gøre) det er heller ikke sikkert om det vil give dig noget(men du kan evt undersøge det på nettet) jeg bruger selv: https://mbworld.org/forums/mercedes-benz-sedans-1/ der kan du gå ind under din specifikke årgang/model og spørge til råds.

Kontakt evt Jacob hos JTC i Greve, han kan opdatere det for dig hvis du tror det er pengene værd(det var det i min situation da min comand var på den oprindelige firmware og virkede virkelig træt og buggy - opdaten fik den til at virke som det skulle og med et opdateret look)


Internet forbindelsen til mercedes me er ikke noget man skal tilkøbe ud over at aktivere tjensterne(men det er ikke sikkert at alle/noget der kan købes, rent faktisk virker til din bil. Mercedes kan sagtens sælge dig en tjenste der ikke virker til din bil.

Du kan godt tilkøbe internetforbindelse til din bil(hvis den understøtter det) det kan kun ske gennem den som mercedes understøtter(mener det er telia i Danmark) men det eneste du kan bruge det til er at få wifi i bilen, det er de færeste der rent faktisk har brug for det da de fleste der har en mobil har et data abonnement. Bilen i sig selv får ikke internet og du kan heller ikke bruge til at få bilen på nettet… det er udelukkende en wifi spot som en mobil enhed kan koble op på.
Billede
Nuværende bil : Mercedes-Benz E220d (W213) 2016—>Galleri https://www.bilgalleri.dk/galleri/4110 ... garde_w213
Jakobh
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. nov 2022, 20:42

Re: kodning - importeret C220d - 2015

Indlæg af Jakobh »

Tak for svar Jake

Jeg skal til JTC i annden anledning, og vil lige vende Comand opgradering der :-)

Mht. Internet i bilen, så skal bilen jo have adgang til internet for at virke med bla. Mercedes Me, og det ER indbygget i bilen.Det er ikke en hurtig eller "god" forbindelse, men altså nødvenndig for at kunne bruge fjen tjenester.
Som man kan se på billederne i min tidligere post, så er der noget galt med VPN kommunikationen, og Mercedes Me Support er vendt tilbage med, at den skal have "nulstillet bilens KOM- Modul til fabriksindstillingerne" Det kender Mercedes bare ikke noget til (Har spurgt dem i Søborg)

Er der andre der har hørt om at "nulstille bilens KOM- Modul til fabriksindstillingerne"

vh
jakob
JakeW213
Indlæg: 46
Tilmeldt: 30. maj 2020, 08:01

Re: kodning - importeret C220d - 2015

Indlæg af JakeW213 »

Jeg syntes du skal vende det med Jacob hos JTC. Jeg vil ikke anbefale dig at begynde at prøve at nulstille til fabriksinstillinger… jeg har hørt om grelle eksempler hvor en masse ting lige pludselig ikke virker. Det er ikke det samme som at resette til fabriksinstillinger på en telefon eller pc.

Helt enig ang. internet

Jeg kan dog tilføje at connection til mercedes me(og de betalte services) er en lunken omgang som jeg ikke selv har tænkt mig at fortsætte med at abonnere på. Der er for mange fejl(såsom at den siger bilen er ulåst, når den ikke er) til det rent faktisk er brugbart. Men det kan jo være anderledes for dig… og det kan man KUN finde ud af ved at købe det :shock:
Billede
Nuværende bil : Mercedes-Benz E220d (W213) 2016—>Galleri https://www.bilgalleri.dk/galleri/4110 ... garde_w213
Besvar