Raslen/knirken fra rat w206

Alt vedrørende teknik
Besvar
Shaz
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. aug 2023, 16:21

Raslen/knirken fra rat w206

Indlæg af Shaz »

Hejsa, rattet i min w206 er begyndt at lave en knirke lyd når man drejer 45 grader til venstre og derefter centrerer rattet igen. Derudover er der raslen fra rattet når man kører på motorvejen.

Mercedes løsning var at skifte modulet hvor gearvælger og blink osv. sidder på, dette hjalp intet men gav så en ekstra lyd når man drejer rattet til venstre, et lille klik.

Det lyder vitterligt som om at der ligger noget løst bag airbaggen i selve rattet, der skifter position når man drejer, og også rasler ved kørsel på motorvej.

Mercedes svar er så, at lyden er i alle modellerne, og at de vil laver en ticket til Tyskland på en produktionsfejl på alle biler…

Har så prøvet samme bevægelse i en bekendts bil af samme model (w206), hvor samme mislyde selvfølgelig ikke er.

Har egentligt lyst til at splitte rattet ad selv, og finde ud af hvad pokker der rasler, men hele airbag spørgsmålet gør at det nok ikke er en mulighed.

Er der andre der har oplevet samme problem på samme model? Er der nogen der har et godt råd? Og er her evt. en mercedes mekaniker, der kan betales for at se på det, magter ikke at diskutere videre med forhandleren.
JakeW213
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. maj 2020, 08:01

Re: Raslen/knirken fra rat w206

Indlæg af JakeW213 »

Du kan sagtens taget rattet/airbag af uden problemer. Bare sørg for at tage strømmen fra batteriet. Jeg har selv skiftet mit rat og airbag uden problem(et magen til rat, bare næsten nyt)
Billede
Nuværende bil : Mercedes-Benz E220d (W213) 2016—>Galleri https://www.bilgalleri.dk/galleri/4110 ... garde_w213
Besvar