Becker Map Pilot

Alt vedrørende teknik
Besvar
RyanEJensen
Indlæg: 10
Tilmeldt: 7. sep 2017, 12:10

Becker Map Pilot

Indlæg af RyanEJensen »

Hej MB folkes!
Jeg har i min MB C200 fra 2012 en ældre Becker Map Pilot Type M054 som trænger alvorligt til en opdatering.
Henv. til min MB forhandler/service meddeler at det ikke længere er muligt at opdatere Becker Map Pilot. Så de kan ikke hjælpe.
Derfor ??
# Jeg har søgt på nettet og fundet adskillige udbydere. MEN mon de alle er OK eller hvilke bør jeg anv. eller blive fra??
# Har nogen af forum medl. erfaring / viden om hvordan som I kan dele med mig?
# Ind imellem er der på nettet skrevet at evt. update er noget kryptisk og risikabelt og kan medføre at en eksisterende SW går tabt.
Har nogen af jer erfaring / viden om det.
# Mon det er bedst at stille mig tilfreds med den gamle og velfungerende sw som dog ikke har nyere motorveje.

På forhånd tak.
vh Ryan
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Becker Map Pilot

Indlæg af Jolars »

Hej Ryan.

Kan dette mon bruges ?

NAVTEKNIK V i Odense, fundet på dba via Google

Hilsen Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
RyanEJensen
Indlæg: 10
Tilmeldt: 7. sep 2017, 12:10

Re: Becker Map Pilot

Indlæg af RyanEJensen »

Hej Jolars
Tak for dit hint. Jeg har fundet fa. på dba MEN da annoncen er inaktiv kan jeg ikke finde nogen kontakt mulighed for NAVTEKNIK.
Har du mon et tlf. eller hint til at finde dem ??

vh
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Becker Map Pilot

Indlæg af Jolars »

Ved at google Becker map pilot, kommer der flere frem mht opdatering, fx på dba 2022/23 til 499 kr. Om de så virker til din model kan du se på oversigten.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Becker Map Pilot

Indlæg af Jolars »

Ups, det var så Navteknik 🤔
Der er også updates for free, at kigge på, om det virker ved jeg ikke, har ikke Becker i min. Gav selv 2000 kr for opdatering at mit kort, alt for dyrt, så brug din telefon i stedet for, den er altid opdateret...

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Navteknik
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. sep 2023, 07:12

Re: Becker Map Pilot

Indlæg af Navteknik »

Hej,

Det kan godt opdateres og det er også korrekt at nogle modeller kan have en chip som gør at boksene ikke er brugbare når man forsøger at opdatere. Det jeg normalt gør er at lave en sikkerhedskopi på min egen pc inden jeg ved om den fungerer normalt eller ej. Der er også mulighed for at få repararet enheden hos et eksternt firma. Man kan også udskifte enheden til en som understøtter Carplay / Android men så mister man den originale Becker Navigation når denne boks sidder i handskerummet.
Besvar