Bremser

Alt vedrørende teknik
Besvar
275etheil
Indlæg: 26
Tilmeldt: 16. okt 2015, 07:41

Bremser

Indlæg af 275etheil »

Forhjulsbremserne på min MB W124052 320 CE fra 1994 vibrerer temmelig meget ved nedbremsning fra ca 60 km/t.
Jeg har 2 gange fået mekanikere til at reparere det, men uden held. Der gik kort tid, før det var galt igen. Der blev skiftet skiver og klodser hver gang.
Hvor mon fejlen ligger? Gode råd er velkomne.
På forhånd tak.
275ETH
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Bremser

Indlæg af Jolars »

Hej 275.

Har de checket at dine nav ikke er skæve ? Hvis de ikke er lige, kan i skifte klodser og skiver til evig tid uden effekt. Selvfølgelig skal anlægsfladerne til skiverne være rene og uden rust. Dine skiver kan også være kørt skæve, så køb IKKE billige skiver og klodser..

Hilsen Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: Bremser

Indlæg af Bent »

jeg har en w211 E320CDI - jeg synes jeg kender problemet.
Min højre forhjul, er også ude af balance, når jeg tager bilen om morgen - eller når den har holdt stille i flere dage.
Men, efter ca 3 km kørsel, forsvinder ubalancen. Jeg har mistro til bremse kaliberen (SBC), at de ikke trækker sig nok tilbage - skivebremseren skal lige først skubbe bremse kaliberen lidt tilbage og det tager så 3 km.

det er ikke hver gang der er et problem, men måske 75% af gangene og jeg tror også vejret har indflydelse

Hvis problemet er der hele tiden, så kan det være skidt mellem bremsefladen og hjulet eller bremseskiven og navet
Besvar