Tak for medlemskabet. Jeg har en 2020 mercedes w118 cla 250 4matic benzin som har kørt 62tkm, bilen køre som den skal. men når jeg giver den lidt ekstra gas så slår 4matic fra, så den kun køre med forhjulstræk.. men efter det hvis jeg slukker og tænder for bilen så køre den med 4 hjulstræk igen ind til jeg giver den fuld acceleration igen så går den tilbage til forhjulstræk. Der er slet ikke nogle lys i instrument displayet der lyser pga dette, jeg får bare en lille besked om at 4matic virker ikke. Jeg har haft tester på men den viser ingen fejl. Og jeg har lagt mærke til inden 4matic slår fra, så giver den 2 3 meget små hak fra bagenden. Jeg håber der er en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig eller ved hvad det kan være
Har lige fået nyt styringsbox på min GLA 220d 4matic fra 2017. Den startede med at give gul motorlampe og meldte fejl på gearkassen og 4matic og ingen gearskift.
Måske fejlen ligger der. Det er ikke alle fejl der lagres, så en almindelig tester kan ikke nødvendigvis give et svar. Startester (original MB) skal nok bruges. Bilen kunne køre til en begyndelse, men stod helt af til sidst.
Håber du kan bruge svaret/ideen.
Hilsen Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.