C300e - 2022 Hjælp ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
303

C300e - 2022 Hjælp ?

Indlæg af 303 »

Hej Forum

Jeg har en C300e fra 10 måned 2022 kørt 42.000 km.
Den har være på værksted utallige gang de to år jeg har haft den.

Kort fortalt om problemstillingen nu,
jeg oplever bilen vibrerer / ryster ved kørsel, som udgangspunkt tydeligst ved kørsel på motorvej hastighed 100 - 140 kmt. Det skal siges at det er små rystelser men stadig mærkbart og synligt hvis der ikke sidder nogen i passagersædet kan man se det står og vibrere.
Yderligere er der en lyd som om noget går i svingninger/resonans ved 133 kmt. og ved 144 kmt.
Bilen har tidligere fået skiftet bagtøj, en trækaksel, skiver og klodser hele vejen rundt, nye dæk alle 4 i forbindelse med omtalte fejl.

Men jeg oplever stadig samme fejl.

Nogen der har et bud på hvad det kan være eller en ide om hvad jeg skal stille op ?
Bent

Re: C300e - 2022 Hjælp ?

Indlæg af Bent »

Hej

Jeg er af den opfattelse, at MB har svært ved at undgå ubalance fra hjulene/hjulophæng. Jeg har i flere år kæmpet med ubalance fra hjulene, og kan kun sige, at alle bøsninger, hjullejer mm., skal være i tip top stand.
Min bil har luftaffjedring på alle 4 hjul, - det gør ikke problemet med ubalance, mindre
En anden ting er, at fladerne mellem bremseskive og fælg, skal være 100% rene og hjulene spændes med momentnøgle
Da din bil kun har kørt 42.000km., så er det måske ikke bøsninger der står først, ej heller bagtøj og trækaksler
Går ud fra, at bilen ikke har været skadet eller i lignende uheld
Besvar