Hej
Selv om jeg endnu ikke kan kalde mig Mercedes ejer, sniger jeg mig alligevel herind, da jeg kandiderer stærkt til titlen, synes jeg selv.
Jeg går p.t. efter en E270 (211), der har kørt 340.000 km, men er i min søgen efter et godt eksemplar faldet over flere af slagsen med mellem 360.000 - 380.000 km på uret, hvor sælger reklamerer med, at både turbo og dyser er udskiftet.
Nu er mit spørgsmål så - er det normalt, at en sådan udskiftning er nødvendig på den model?? Bilen som jeg har kig på har nemlig ikke fået foretaget sådan en udskiftning! Så det er klart, at jeg bliver urolig for, at jeg inden for en meget overskuelig fremtid ville være nødsaget til at punge ud til, hvad jeg synes lyder dyrt.
Tak
Mvh/Søren
Skal E270 (211)have ny turbo og dyser??
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Det er ikke nødvendigt at udskifte disse ting MEN på et eller andet tidspunkt står turboen af. Enten den elektriske stillermotor eller olieforbrug.
Dyserne bliver slidt med tiden og kan sagtens drille...
Bortset fra disse, ville jeg gå en stor bue udenom 270'eren da den støjer MEGET!!! Og det mindste ubalance i CDI systemet vil få motoren til at rulle i tomgang...
Prøv alle tre motor varienter før du køber en.
Dyserne bliver slidt med tiden og kan sagtens drille...
Bortset fra disse, ville jeg gå en stor bue udenom 270'eren da den støjer MEGET!!! Og det mindste ubalance i CDI systemet vil få motoren til at rulle i tomgang...
- Administrator
- Site Admin
Hej igenV6 CDI skrev:
Tak for svaret. Jeg har godt bemærket, at den er lidt grovere i mælet end 220 og 320, men jeg synes den er et passende kompromis mellem kraft og anskaffelsespris - 220 er for svag og 320 for dyr.
Er du rar at forklare, hvad du mener med "rulle i tomgang"
Tak
Mvh/Søren
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
jeg har en C220cdi W202 og den har lige kørt 480.000km og fået skiftet den forrestes dyse - da den pressede falsk luftud omlring dysen. MB fortalte at kun den defekte skulle skiftes og de andre holder fint endnu. Jeg har dog ikke en fuld servicebog og kan ikke se at nogle af dyserne er var skiftet inden jeg overtog bilen