Jeg har en SL300 fra 1992, som desværre er blevet forsøgt i gang med startkabler, hvor der så er byttet om på plus og minus....!!
Jeg fik den dog startet og har kørt kort i den efterfølgende, men nu kan værkstedet slet ikke få liv i den og mener at de skal skifte alt elektronisk fra en ende af.......de kan ikke åbenbart ikke måle på den.....
Er der nogen der har erfaringer med dette og gode råd.....?
På forhånd tak.
Michael
Kortslutning af batteri på SL300, nu er den helt død?
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
HAHAHAHA... det er set... Skift 10Amperes sikringen som sidder på overspændingsrelæet, så burde du køre igen. Dog KAN batteriet dø ved pol-vendig.
Overspændingsrelæet sidder under den sorte afdækning i motorrumets højre side ved torpedopladen. Sidder på med 6 stjerneskruer...
P.S denne relæ er en blank fætter med typisk 2 10A sikringer på toppen.
Overspændingsrelæet sidder under den sorte afdækning i motorrumets højre side ved torpedopladen. Sidder på med 6 stjerneskruer...
P.S denne relæ er en blank fætter med typisk 2 10A sikringer på toppen.
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
........
Bilen har stået på Mercedes nu i tre uger.....hvis du har ret, så har du rigtig meget rødvin tilgode...!!
Men mon ikke der kan være andet galt?
Men mon ikke der kan være andet galt?
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Det er ikke sikringerne
Når det ikke er sikringerne, kan det evt. være hele overspændingsrelæet?
-
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 11. jun 2011, 11:44
Re: Kortslutning af batteri på SL300, nu er den helt død?
har samme problem, er der nogen der har et bud ??
mvh Bo Randers
mvh Bo Randers